Hoe kun je je lach zachter maken?

Als ik lach is mijn lach best luid, mensne om me heen irriteren hier aan en zeggen ze er wat van. Ik wordt er wel mee geraakt. En als ze dat zeggen wordt ik altijd heel stilletjes zodat niemand zich irriteert aan mij, wil dan gewoon helemaal niet meer lachen. Hoe kan dat verandert worden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wanneer je lach spontaan is zou ik niets veranderen. Het is wie je bent. Laat je niet beperken door anderen.

Antwoorden (3)

Je moet het gewoon negeren. Iedereen lacht anders. Als je lacht komt het er gewoon uit dus het is moeilijk om je lach te controleren. Wat je kan doen is letten waarop je lacht. Vaak lachen mensen om veel domme dingen die flauw zijn of je hoort er moet op te lachen daar mogen ze geiriteerd op raken en niet op je lach. Als je echt zachter wilt lachen moet je bewust worden waneer je lacht en dan je inhouden. Mijn advies: blijf jezelf :-D
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je lach zelf zachter maken lijkt mij onmogelijk. Misschien kan je je hand voor je mond houden als je lacht en zo het geluid enigszins tegenhouden, mits die houding dan niet lachwekkend is voor anderen, anders heb je weer een nieuw probleem.

Je lach proberen in te houden lijkt mij geen oplossing, want dan is de kans groot dat je alsnog gaat proesten, met alle gevolgen vandien.
Antoni
6 jaar geleden
Om je stem beter te gebruiken en beheersen kun je terecht bij een logopedist/stemtherapeut. Het hangt van de contracten met verzekeraars af of je bij een praktijk terecht kunt met of zonder verwijzing van de huisarts; je kunt het beste even bellen of langsgaan op een inloopspreekuur.