vader heeft o positief moeder o negatief kind heeft a reugus negatief kan dit wel...of toch andere vader?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K
bamibal
7 jaar geleden
Als de ouders beiden O hebben, dan heeft het kind ook O. Dusss.....
Erna55
7 jaar geleden
De ouders zijn de ouders. De vader is de vader.
Maar je bedoelt waarschijnlijk te vragen of beide ouders de biologische ouders zijn.
Volgens http://www.bloedcellen.nl/bloedgroep.html zijn de ouders met bloedgroep 0 niet samen de biologische ouders.
- Het kind kan geadopteerd zijn,
- er kan van een zaaddonor gebruik zijn gemaakt.
- er kan een draagmoeder zijn geweest.
-
ronron1212
7 jaar geleden
Moeder kan ook vreemd gegaan zijn.

Antwoorden (1)

Er zijn twee manieren waarop een kind bloedgroep A kan hebben:
--  Van de ene ouder een A, van de andere ouder een 0.
--  Van beide ouders een A.

Als beide ouders bloedgroep 0 hebben, hebben zij geen A in hun genen. Geen van beide ouders kan dus een A hebben doorgegeven aan het kind.

De conclusie moet dan ook zijn dat de ouders niet de biologische ouders van het kind zijn (grote uitzonderingen zoals chimaerisme daargelaten).

Cryofiel
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat klopt helemaal cryofiel.
Maar in hele zeldzame gevallen is het wel mogelijk. Omdat je een bloedgroep van beide ouders erft bestaat het eigenlijk uit een dubbele bloedgroep waarvan 1 dominant is. Oftewel bloedgroep 0 kan bestaat uit 0A. Als beide ouders bloedgroep 0A hebben. Dan is het mogelijk dat hun kind van beide ouders jet Agen erven. Hierdoor heefr het kind bloedgroep AA. Wat dus gezien word als bloedgroep A.
Maar dit is uiterst zeldzaam. Een andere bologische vader is de meest logische reden.
MarBet
7 jaar geleden
Is dat zo, Vics? A en B zijn toch dominant over O? Dus als ouders beide O zijn, hebben ze beide A en B niet, want dan zouden ze A of B zijn geweest.. of denk ik dan te simpel?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
O ja, oeps andersom. Ben erg moe dus soms denk ik niet helemaal helder.
Als je bloedgroep 0A hebt is dat idd bloedgroep A. Hierdoor is het mogelijk dat als beide ouders bloedgroep 0A hebben. Dat het kind bloedgroep 0 heeft.
MarBet
7 jaar geleden
Kan gebeuren ;-)