Wat gebeurt er als je ritalin en paracetamol en antibiotica tegelijk inneemt?

Ik heb dus gisterenavond die 3 pillen na elkaar genomen en ik voel gelijk mijn lichaam niet meer naar het toilet gaan voor de grote boodschap gaat nie en een erectie krijgen gaat ook niet meer zo makkelijk hoe komt dit en gaat het weg ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.6K
ronron1212
7 jaar geleden
Je lichaam niet meer voelen? lijkt me sterk een niet naar het toilet geeft ook niet. Deze pillen moet je vaker slikken als ze voor jou zijn dus lees de bijsluiter en gebruik ze zoals het hoort.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zonder dosering en welke antibiotica is er weinig over te zeggen. Bij twijfel bel je huisarts of apotheek.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja de antibiotica is voor mijn acne en de ritalin is voor mijn adhd maar de paracetamol was gwn voor de hoofdpijn maar ik heb die alle 3 na elkaar gepakt en ik maak mijn gewoon zorgen want een erectie krijgen duurt nu echt lang en hopelijk gaat dit weg na 2 dagen
Ritsuka
7 jaar geleden
Welke dosering heb je van elk genomen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van de antibiotica 2 keer 300 mg en relatine 1 keer 25 mg en paracetamol 50mg (denk in)
tinus1969
7 jaar geleden
@Onzeker223 ga naar de huisarts.
Om over na te denken: Zou die hoofdpijn niet horen bij dat 'lichaam niet voelen'? En geen stijve krijgen kan ook komen door hoofdpijn en algeheel slecht voelen. Verder; obstipatie is soms een bijwerking van antibiotica. Hoe lang ben je niet geweest? 3 dagen, een week?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tetralysal mag je maar 1 capsule van per keer, maagdarmklachten zijn 1 van de bijwerkingen hiervan. Ook staat in de bijsluiter dat het een wisselwerking kan hebben met andere medicijnen en dat als je erge last heb van de genoemde klachten en/ of andere klachten dat je dan contact met de arts moet opnemen. Sterkte!
tinus1969
7 jaar geleden
Overigens is hoofdpijn blijkbaar ook een bijwerking van Tetralysal (tetracycline).

Antwoorden (1)

Er zijn voor zover ik kan vinden geen bekende interacties tussen ritalin en paracetamol. Er zijn veel verschillende soorten antibiotica dus daar is niets over te zeggen zonder meer informatie. Het beste kun je contact opnemen met de apotheker voor vragen over interacties van medicijnen. Heb je acute klachten, bel dan direct de huisarts of huisartsenpost.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De antibiotica staat nu bij de vraag er moet toch wel een reden zijn wrm ik geen erectie kan krijgen nie kan eten bijna en geen grote boodschap kan doen terwijl ik dat normaal heel snel kan
Ritsuka
7 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je net ziek aan het worden bent.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zulke vragen zou ik persoonlijk niet online stellen. Hiervoor moet je bij iemand zijn die verstand heeft van medicatie (met een beetje pech kom je die hier niet snel tegen en veel internetbronnen kloppen niet). Sommige combinaties van medicatie kan echt gevaarlijk zijn. Daarom raad ik je aan om het zekere voor het onzekere te nemen en een dokter te bellen.