Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moetje de spierspanningin je rug spieren verlagen?

Spierspanning door langdurig emotionele storing, hierdoor lage rugpijn.De bron van de klachten vallen zeer moeilijk op te lossen. Hiet

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
866
Cryofiel
7 jaar geleden
Vervelend probleem... Wat zegt de huisarts ervan? Of de fysiotherapeut?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Via de huisarts naar de rugzorg kliniek. Na deze kraak-sessie willen ze de spierspanningen terug op meten dmv een scan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De beste manier is in de meeste gevallen: bewegen. Sporten dus. Met matige intensiteit.

Wat je daarmee bereikt is dat je die spieren gaat aanspannen. Dat klinkt tegenstrijdig, want die aanspanning is juist jouw probleem. Maar in het geval van sporten wordt aanspanning altijd gevolgd door ontspanning - en daar ligt voor jou de winst.

Welke sport het beste is, hangt af van de spieren die "getroffen" zijn. Overleg hiervoor met een fysiotherapeut.
(Lees meer...)
Cryofiel
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik ontspan op bed schiet er energie door mijn benen naar buiten, dit helpt tijdelijk.

Bedankt voor je antwoord.
Cryofiel
7 jaar geleden
Wat bedoel je daarmee?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik bedoel hiermee dat als ik in bed tot rust kom het beste kan ontspannen, beter dan na het sporten. Als ik mij relax in mijn bed dan schieten er een soort van schokken door mijn benen. Een beetje te vergelijken met een vrouwlijk orgasme.
Cryofiel
7 jaar geleden
In bed ontspan je merkbaar. Door te sporten ontspan je ongemerkt. Je stelt je spieren als het ware in staat zich (later) te ontspannen. De schokken die je voelt kunnen van een teveel aan spanning komen, maar ook van een beknelde zenuw. Ik ben benieuwd wat een fysiotherapeut ervan vindt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding