Kent iemand het oude tabaksmerk "sjiewiep"?

Het is vast verkeerd geschreven, maar zo sprak mijn opa het altijd uit als hij het bestelde. Het was een groen pakje met witte letters. Dat is wat ik mij ervan herinner.
Ik heb het tabaksdoosje van mijn opa en zou het zo leuk vinden als ik "zijn" merk shag er ook bij zou hebben. Maar zoeken naar zoiets is al heel lastig, laat staan als je niet weet hoe je het schrijft.
Iemand hier die weet wat ik bedoel en de juiste schrijfwijze weet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je bedoelt Chief Whip
Ivana
7 jaar geleden
En de slogan was : Chief Whip op ieders lip.
Mijn vriendje rookte ze. Dat was in de tijd dat je bij de sigarenboer nog sigaretten per stuk kon kopen. Dan haalde hij er drie. :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het was een plat kartonnen doosje .
Met zilver papier om de sigaretten tegen uitdrogen te beschermen . Ik dacht groen met zwarte en gouden letters en ergens stond een indiaan afgebeeld maar ??
Ivana
7 jaar geleden
@Kapperkort Leuk als die oude herinneringen naar boven komen borrelen. :)

Antwoorden (1)

Ik weet nog dat er vroeger een sigarettenmerk was dat "Chief Whip" heette. Dat zal het wel zijn.