Geeft alvleeklierontsteking links of rechts pijn??

Veel klachten rechts in zij uitstralend naar rechts.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
13.1K
Erna55
7 jaar geleden
Ga naar je huisarts.
Cryofiel
7 jaar geleden
Wilde ik ook al vragen: wat zegt de huisarts ervan?

Antwoorden (2)

De pijn kan uitstralen naar de linkerzij of linkerschouder of naar de rug.
Een aanval van acute alvleesklierontsteking kenmerkt zich vooral door plotseling optredende hevige buikpijn in de bovenbuik.

Veel voorkomende oorzaken van pijn in rechterzij:
- Blindedarmontsteking (appendicitis)
- Problemen met de galblaas
- Nierproblemen
- Buitenbaarmoederlijke zwangerschappen
- Cysten

Maar op zich is deze info niet zo interessant, een bezoek aan de huisarts lijkt me belangrijker. Sterkte!
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Plus en misschien zit er gewoon een zenuw klem. Bezoek aan de huisarts is gratis.
Cryofiel
7 jaar geleden
Precies!
De alvleesklier ligt meer links in het midden van de buik. Pijn zal dus heftig aanvoelen en links midden in de buik plaatsvinden. Hij kan uitstralen naar je linkerzij, linkerschouder en rug.

Pijn in de rechterzij duidt eerder op
problemen met de galblaas.
nierproblemen,
cysten
maar ook de blindedarm ligt rechts.

Pijn in de rechterzij komt vaak voor en kan veel mogelijke oorzaken hebben. Het kan ook een virale- of bacteriële infectie zijn. Een maagontsteking voel je ook in de rechterzij net als een darmontsteking, al dan niet gepaard gaand met darmklachten.
amc
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
De huisarts kan uitsluitsel geven.