Hoe verstandig ben je als je dronken bent?

Bijvoorbeeld i.v.m. je eigen veiligheid? Doe je nog wel zulke verstandige dingen zodat je niet in de problemen komt, of moet iemand je begeleiden? Vaak weten mensen niet meer wat ze gedaan hebben, dus hoe verstandig ben je dan eigenlijk als je echt dronken bent?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ligt eraan hoeveel je hebt gedronken. Als je dronken bent denk je minder aan de consequenties van je daden, ik zeg dit gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen.
TurfGraver
7 jaar geleden
Als ik naar dronken mensen kijk durf ik wel te beweren dat ze niet zo verstandig zijn. :p
Erna55
7 jaar geleden
Google eens op :
"dronken automobilist dodelijk ongeval" .
vechtpartij dronkenschap .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toch worden de meeste dronken mensen de volgende ochtend in hun eigen bed wakker.
Dus ergens blijft een deel van de hersenen werken.
Dan heb ik ook over mensen die geen idee hebben hoe ze thuis zijn gekomen en soms hun fiets moeten gaan zoeken.. Het gaat vaak goed, maar af en toe gaat het fout en dan wordt iemand wakker met een paar tanden minder of erger. Ook persoonlijkheid is hier een belangrijke factor: Waarom gaat de ene vechten en blijft een ander vrolijk? Waarom stapt iemand dronken achter het stuur en neemt een ander een taxi of gaat lopen?

Antwoorden (1)

Heel simpel: NIET.

Alcohol beïnvloedt het beoordelingsvermogen verregaand; het grote probleem is, dat ook het vermogen om je eigen beoordelingsvermogen te beoordelen, wordt beïnvloedt.

Het is niet voor niets dat je niet mag autorijden als je gedronken hebt (>0.5 promille alcohol in je bloed; 1-2 glazen; beginnende bestuurders >0.2 promille).
tinus1969