Mijn haar is zwaar beschadigd en droog door de.afgelopen jaar. Wat kan ik best doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Amadea
7 jaar geleden
Wat heb jij het afgelopen jaar dan met jouw haar uitgespookt? Wij moeten eerst de oorzaak weten, en kunnen dan pas oplossingen aanreiken!
fremar
7 jaar geleden
https://www.haarshop.nl/blog/2015-10-tips-tegen-beschadigd-haar/
Ritsuka
7 jaar geleden
Laat je adviseren bij een goede kapper?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De tips in de link van fremar is prima, ik heb nog 1 aanvulling, op de momenten dat je je haar wilt kammen/borstelen, doe dat dan met de tangle teezer, deze beschadigd je haar vele malen minder de gemiddelde borstel of kam.
Ook het advies van Ritsuka is er 1 om op te volgen, de kapper kan je haar zien en voelen en met die informatie het beste advies geven.

Antwoorden (3)

Mijn advies is om speciale shampoo te halen van Guhl, Syoss of Loving Blends. Deze producten zijn kwalitatief goed en geven je haar een gezonde behandeling. Zelf heb ik vrij gemakkelijk haar, dat wel steeds dunner lijkt te worden. Ik merk wel dat mijn haar beter reageert op bovengenoemde producten dan op de goedkopere versies uit de lokale supermarkt. Probeer niet te bezuinigen op haarproducten, maar koop ze wel in de aanbieding. Kruidvat heeft vaak mooie prijzen. Zelf gebruik ik ook nog een haarmasker dat ik zo'n twee keer in de week in laat trekken en uitspoel. Dit gebruik ik van Loving Blends. Ik heb dit specifieke product met havermelk en rijst in Duitsland gekocht, maar misschien vind je het hier ook. Ik zou ook nog even naar de kapper gaan voor een vrijblijvend advies met betrekking tot je haar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan proberen ongeraffineerde kokosolie in je haren te doen als haarmasker, en er later uit te wassen. Of (mijn favoriet) gebruik biosilk silk therapy. Van biosilk kun je wanneer je wilt enkele druppels in je hand doen en dit door je haar doen, vooral in de punten. Dit hoef je niet uit te wassen. Als dit allemaal niet helpt zou je kunnen overwegen het onderste gedeelte van je haar te knippen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
smeer je haar in met olijfolie en laat het de hele week zitten iedere nacht.