als je hyperventileert kun je dan dood gaan?

ik ben namelijk een keer flauwgevallen en iedereen zei dat ik lang weg was en dat ze bang waren dat ik dood ging

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedoel je: Kan je doodgaan aan de gevolgen van hyperventilati? Je kan namelijk altijd doodgaan, ook aan iets ongerelateerds als je hyperventileert.

Antwoorden (2)

Nee, als hyperventilatie de enige aandoening is waar jij last van hebt dan kan je daar niet door overlijden.
Zorg dat je altijd een plastic zakje bij je hebt. Als je namelijk dat voor je mond houdt wanneer je aan het hyperventileren bent voorkom je dat je flauwvalt, omdat de zuurstofcirculatie naar je hoofd dan beter gereguleerd wordt.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Zorg dat je altijd een plastic zakje bij je hebt. Als je namelijk dat voor je mond houdt wanneer je aan het hyperventileren bent voorkom je dat je flauwvalt" Dit wordt juist door artsen afgeraden omdat het gevoel van stikken toeneemt waarmee ook de paniek toeneemt, en de bedoeling is juist te kalmeren... door een buisje ademen, of in een kommetje van je hand schijnt de beste manier te zijn...
Nee, als je lichaam merkt dat het niet meer gaat, val je vanzelf flauw. Dus voordat het echt gevaarlijk kan worden. Da's een soort van ingebouwde bescherming. Flauwvallen is in dit geval dus een een gezonde ingreep van je lichaam zelf om je foute ademhaling te stoppen.
fremar
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Juist. En nadat je bent flauwgevallen houdt dat hyperventileren ook vanzelf weer op. Voor de veiligheid: als je gaat hyperventileren, ga dan op de grond zitten met je rug tegen een muur of kast. Als je dan flauwvalt, dan val je niet hard en niet met je hoofd ergens op. Ben je buiten, ga uit de buurt van waar auto's kunnen rijden.