Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben depressief en denk steeds aan de dood, wat kan ik er tegen doen?

Ik ben eigenlijk al jaren depressief door mijn verleden. Alles glipt door mijn vingers vandaan en zie regelmatig geen reden meer om te leven behalve voor mijn zoon. (3) ik ben niet te vervangen, en ik wil hem zelf grootbrengen. Maar de gedachte steeds aande dood is erg vermoeiend. Vaak vind ik mezelf geen goede moeder genoeg. Dan heb ik haast geen geld, kan geen werk vinden, en zo zijn er nog traumatische dingen in mijn verleden waar ik dagelijks mee loop. Voor Mijn gevoel heb ik de kans om mijn leven te eindigen vergooit op het moment dat ik een kind kreeg. Ik hou van hem hij is mijn kindje.. Hij zegt vaak "mama jij blijft altijd bij mij he" ik weet niet meer wat ik moet. Heeft iemand tips voor dat ik me weer ga bedenken of ik het zou voelen als ik ergens naar beneden spring of ik gewoon in slaap zou vallen met een overdosis medicijnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het is vrijwel onmogelijk om jezelf uit een dergelijk 'moeras' te helpen. Als je eenmaal in een negatieve spiraal zit, dan is goed bedoeld advies van anderen eigenlijk al geen oplossing meer.

Het enige wat ik je kan aanraden is om contact op te nemen met je huisarts, die kan je dan doorverwijzen naar de juiste persoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je nodig hebt is een goede psycholoog en eventueel een sociaal werkster om uw financiële problemen te te begeleiden.
(Lees meer...)
fremar
11 jaar geleden
Maak een lijstje met al de nare dingen.
Maar daarna een lijstje met alle fijne dingen, waar je om geeft.
Die is natuurlijk veel korter.
Scheur nu het lijstje met de nare dingen stuk en gooi het weg!
Doe dit zo bewust mogelijk, weg!!!!
Neem nu het lijstje met de fijne dingen, selecteer en zet de allerfijnste boven aan, in hoofdletters.
Dat is jouw doel, daar ga je voor!!
Hang dit op een plaats die je dagelijk ziet.
En ga er voor!!
En heel belangrijk, accepteer wie je bent, met alles er op en er aan.
DAT BEN JIJ!!!
Niet meer en niet minder.
Accepteer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je aan zelfmoord denkt, somber of depressief bent, kun je daar met ons over praten via de telefoon of chat. Het kan helpen om je gedachten te delen en je gepieker even te onderbreken.
Via de crisis-chat of –telefoon kom je in contact met 1 van onze vrijwilligers. Je hoeft slechts een (zelfverzonnen) naam op te geven. Verder vragen we geen informatie van je.
Deskundige vrijwilligers
Wij geven onze vrijwilligers een intensieve training en begeleiding. Goed kunnen luisteren en niet oordelen staat voorop. Leeftijd en achtergrond spelen geen rol. Tijdens het gesprek zijn ze er voor jou.
De crisis-chat is open:
ma t/m vrij: 10.00 - 23.00 uur
za - zo: 12.00 - 23.00 uur

Bereikbaarheid crisis-telefoon

24/7 te bereiken op telefoonnummer 0900 113 01 13
Praat erover en denk aan je kindje dat jou heel hard nodig heeft!
Sterkte x
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super goede reactie en advies!!
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding