Ik heb een jeukerig gevoel tussen mijn ballen, wat is dit?

Het jeukt gewoon heel erg, wat kan dit zijn.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als tijdelijke verlichting kan je bij de drogist mentholpoeder kopen, is niet duur, neem maar het huismerk. Menthol koelt en dan is de jeuk even weg.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
U kunt babypoeder gebruiken om het te verzachten, u kunt ook babyolie gebruiken. Dat maakt het glad.

Het beste antwoord

Ik denk dat je last hebt van "tarrels"
Vraag de huisarts voor een verzachtende creme...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kan zijn doordat je schaamhaar groeit.
Of doordat je ballen constant tegen elkaar kaar aanschuren, dan kunnen ze wat rood worden.
Tevens kan het liggen aan een reactie op het waspoeder dan wel wasverzachter die je gebruikt.
Bij een flinke irritatie/jeuk zou ik wel even een huisarts raadplegen.
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
of gewoon niet vaak genoeg wassen in die regio
Je kunt het zoeken in gebrek aan hygiène (vaker wassen) of misschien ben je net begonnen met schaamhaar scheren? een allergie voor wasverzachter, -poeder, -gel of gewoon te strak ondergoed van kunststof, kies beter voor katoen, kan het hele verschil zijn.

Ga liever even naar de huisarts voor een onderzoekje, want dit kan ook:

Jeuk aan balzak
Liesschimmel: oorzaak en behandeling
Eczeem op balzak of scrotum
Jeuk aan balzak of scrotum door psoriasis
Schurft (scabiës): heftige jeuk aan de balzak
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als tijdelijke verlichting kan je bij de drogist mentholpoeder kopen, is niet duur, neem maar het huismerk. Menthol koelt en dan is de jeuk even weg.