Vanaf welke leeftijd kan je seks hebben ??

Ik en mijn vriendin praten er vaak over en we zouden het graag een keer proberen, nu vragen we ons af: Vanaf welke leeftijd kan je seks hebben ? (We zijn allebei 17)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar staat geen leeftijd voor.
Ritsuka
7 jaar geleden
Lees deze website eens goed door: https://www.sense.info/
Aan de manier hoe je je vraag stelt lijkt het alsof je er niet veel vanaf weet. Je wilt niet ineens zwanger worden of een SOA's hebben..
tinus1969
7 jaar geleden
Bedoel je juridisch of biologisch?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Seks is iets heel bijzonders en iets heel intiems, omdat je jezelf volledig (over)geeft aan de ander. Met de juiste persoon is het een geweldig iets, maar 'het een keer willen proberen' is naar mijn persoonlijke mening iets wat een prima motivatie is voor het eten van een kaneelbroodje of een rit in de achtbaan, maar niet zozeer voor seks. Ik weet dat lang niet iedereen dit met me eens zal zijn, maar ik wil dit toch in overweging geven. Het is niet zomaar iets, het is het meest intieme wat je met iemand kunt delen. En inderdaad, wat Ritsuka zegt: zorg ervoor dat je weet wat je aan het doen bent, zodat je weet wat je aan het doen bent en weet hoe je ongewenste 'bijeffecten' kunt voorkomen. Dat gaat niet alleen over het voorkomen van zwangerschap en SOA's, maar ook over bijvoorbeeld voldoende opwinding c.q. vochtigheid en indien nodig het gebruik van glijmiddel en voldoende geduld en enige voorzichtigheid om te voorkomen dat het vooral voor het meisje (te) pijnlijk is, en het principe dat beide partners niet alleen moeten instemmen en echt zin moeten hebben, maar ook op elk punt terwijl je bezig bent hun grens mogen aangeven.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik heb er spijt van...
Ik wilde het ook een keer proberen, toen was ik 18.
1. Er was niks aan. (En deed pijn)
2. Er zat van beide kanten geen liefde bij. Ik had liever die eerste keer met mijn man gedaan. Die zou lief geweest zijn en als je op zo'n intiem moment pijn hebt is het prettig als je met iemand bent die niet alleen voor de lust gaat.

Antwoorden (3)

Op dit moment is de wettelijke leeftijd om seks te hebben, vastgesteld op 16 jaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En ook dit is geenszins een antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vond het wel een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het had een goed antwoord geweest als je een andere vraag had gesteld. "Vanaf welke leeftijd MAG je seks hebben voor de wet". Als dit het antwoord is wat je zocht, heb je feitelijk een verkeerde vraag gesteld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Twee 11-jarigen kunnen makkelijk al seks hebben, het mag niet.
Biologisch gezien kun je sex hebben vanaf de puberteit (vanaf menarche = eerste menstruatie voor meisjes; of eerste zaadlozing voor jongens). Vanaf dat moment is er ook een kans op zwangerschap.
De precieze leeftijd voor menarche verschilt per persoon, maar is meestal ergens tussen de 12-14 jaar.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als een jongen een erectie kan krijgen maakt het verder niet uit hoe oud het meisje is. De vraag is niet wanneer je zwanger kan worden. Praktisch gezien zouden twee 8 jarigen seks kunnen hebben. Of vast nog eerder.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het antwoord klopt inderdaad niet, als het gaat om wanneer je seks kán hebben dan is daar - fysiek gezien - voor heteroseks in feite alleen een erecte penis en een vagina voor nodig. Tenminste.. dat hangt af van de gebruikte definitie van seks. Dat is uiteraard meer dan alleen penis-in-vagina-contact, meer dan alleen penetratie en ook meer dan alleen heteroseks. In de meest brede zin is er voor seks met iemand anders alleen die andere persoon nodig. Voor seks met jezelf alleen een geslachtsorgaan een hand of een (ander) hulpmiddel, of misschien dat zelfs nog niet. Maar ook als we het hebben het over seks in de betekenis van heteroseksuele geslachtsgemeenschap, dan is daar noch de menarche, noch een zaadlozing voor nodig. Een erectie is uiteraard wél nodig, anders wordt penetreren zo lastig.. Maar erecties doen zich al veel eerder voor dan de eerste zaadlozing. Of het verstandig is om op zo'n leeftijd seks te hebben is een heel ander verhaal, maar dat was de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn menstruatie was op m'n 8ste. Ik kon toch ook niet op die leeftijd seks hebben? Is toch gek?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jawel, en ook daarvoor al. De vraag is niet wat sociaal geaccepteerd is, of wanneer je zwanger kan raken. Maar wanneer het kan.
Er is geen vastgestelde leeftijd vanaf wanneer het *kan*, maar zorg wel dat je er allebei klaar voor bent. En dan zowel lichamelijk als ook geestelijk. Op je 17de ben je er lichamelijk hoogstwaarschijnlijk wel klaar voor, maar emotioneel kun je alleen zelf bepalen.
Nieuwsgierig zijn is heel normaal, maar dat betekent niet dat je het meteen ook moet doen.