Hoelang duurt het voordat je weer seks mag hebben na het zetten van een mirena spiraal?

Ik heb gister mijn mirena spiraaltje laten zetten door mijn huisarts, ik heb er nu nog best veel last van (buikkrampen) wanneer gaat dit over en zou ik weer seks kunnen hebben met mijn vriend?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
26.9K

Het beste antwoord

Je mag seks hebben als jij daar weer zin in hebt: het spiraaltje zit op zijn plaats en als het goed is, voel je er niks van bij de seks. Voel je hem zitten bij de seks, of voelt je vriend hem, dan zit hij niet goed en moet je terug naar de dokter.

Het kan best dat je een paar dagen buikpijn houdt na het plaatsen van het spiraaltje.
Het kan ook best een tijdje duren voor je stopt met vloeien, hoewel dit bij iedereen anders kan zijn.

Mijn gynaecoloog vertelde me dat ik het 3 maanden de tijd moet geven. Bij mij stopte het bloedverlies na 7 weken (al/pas).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is, krijg je met 6 weken standaard een vaginale echo (met zo'n plastic echo-'piemel') maar als voor die tijd al duidelijk is dat hij niet goed zit, moet hij er uit en dat is het omgekeerde van er in, dus met het speculum.