Kan het kwaad als ik per ongeluk fruitvliegjes inslik, of als hun eitjes in mijn eten komen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
12.8K
Castle
7 jaar geleden
Geloof me als ik zeg dat ze niet eens je maagzuur overleven. Vaak wordt eten ook vaak verhit boven een temperatuur die zij niet aankunnen. Wees dus maar niet bang. Er gaat niets gebeuren.
Poet
7 jaar geleden
Dat kan zeker kwaad voor die arme vliegjes!

Antwoorden (2)

nee, die overleven niet in je maag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee hoor. Fruitvliegjes zijn eerder irritant dan dat ze je echt ziek kunnen maken. Ze zijn niet schadelijk voor je gezondheid. Het is weliswaar niet zo smakelijk, maar totaal ongevaarlijk als je per ongeluk een eitje of larve opeet.

In principe leggen fruitvliegjes hun eitjes op rijp of rottend fruit, maar niet erin. Het is dus verstandig om je fruit altijd eerst te wassen en dan te schillen voordat je het opeet. Een geruststellend weetje is dat fruitvliegjes niet op (rottend) vlees afkomen.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjulliewel!