Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het best een piepklein muisje gezond maken??

ik heb een piepklein muisje (7cm) gevonden in de tuin, deze is waarschijnlijk gewond geraakt door onze kat. De muis eet niet en drinkt ook niet. Ik heb hem nu in een bakje met zaagsel en hooi gelegd om hem warm te maken. Weet iemand hoe ik hem kan voeden etc.?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
934
Z512099
7 jaar geleden
Als hij niet eet en ook niet drinkt, is dat slecht teken, ik zou hem terug vrijlaten.
Rieneke1
7 jaar geleden
Waarschijnlijk shock.....ik laat zo'n diertje in alle rust doodgaan, en leg 'm daarna weer buiten om als voer te dienen voor andere dieren. Kattenslachtoffers hebben sowieso antibiotica nodig als de shock ze niet fataal wordt, dus dat schiet allemaal niet op met zo'n kleintje.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

muizen eten i principe alles. van vlees tot graan....
de muis zalwaarschijnlijk niet eten omdat hij/zij in shock is. zolang er geen bloed te zien is zou alles wel OK zijn. als ze niet sterven van een wonde dan kunnen ze sterven van stres of een inwendige bloeding. maar als hij / zij morgen nog leeft en er geen wonden te zien zijn. dan zou ik hem/haar lekker op een veilig plekje terug vrijlaten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding