Wat is het verschil tussen 'hoofdpijn' en 'pijn aan je hoofd'?

Hoofdpijn had voor mijn idee met je brein te maken etc en pijn aan je hoofd iets met dat er een hard object tegen aan is gekomen/botsing tussen iets of iemand.
Maar hoe verwoord je dit goed?

Bedankt voor het lezen (en antwoorden)!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoofdpijn heeft te maken met de bloedvaten in je hoofd (die zijn dan verwijd of vernauwd) terwijl pijn aan je hoofd veroorzaakt wordt door het stoten van de huid die over de botten in je hoofd zit. Kort gezegd is het verschil interne en externe pijn.
Amadea
7 jaar geleden
nounka
7 jaar geleden
kort en duidelijke
nounka
7 jaar geleden
inhoud. +