Hoe maak ik vrienden buiten school?

Ik kan het niet goed vinden met mijn klasgenoten, er is veel teveel drama en er is niemand die hdezelfde interesses heeft als ik. Ik heb nu geen vrienden en ik voel me best wel eenzaam, hoe kan ik mensen ontmoeten los van school of sportclubs?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Geen vrienden hebben , Tessis , is niet leuk en ook niet goed. Je wilt mensen ontmoeten (los van school of sportclubs), daar ligt het dus niet aan, je staat daar dus open voor.

Een logisch eerste antwoord is > zoek een leuke hobby of ga sporten! Jij zegt al meteen "LOS van school of sportclubs" Juist dat is één van de beste mogelijkheden. SPORT.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk een hobby. Houd je van vliegtuig spotten , kan , ga je in je eentje naar bijv. Schiphol, heb je nog niks aan. Nee, zoek iets dat je met meerdere mensen 'moet' doen. Houd je van dieren? Ga eens naar het asiel, daar zoeken ze vrijwilligers die bijv. met de honden naar buiten willen gaan, wandelen en binnen om schoon te maken. Met de andere vrijwilligers kun je optrekken , praten en zien dat je dezelfde interesses hebt.

Vrijwilligerswerk is een goede basis om mensen te ontmoeten . Er wordt altijd gezocht naar mensen die hun handen uit de mouwen willen steken.

http://www.vrijwilligerswerkrotterdam.nl/home

Zoek het in iets DOEN en daarbij als leuke bijkomstigheid iemand/mensen ONTMOETEN . Vanaf dat moment ligt het aan de klik die er is. Vind je elkaar leuk , prima.

Antwoord

Ga iets doen, zoek via vrijwilligerswerk een bezigheid en trek op met andere vrijwilligers. Het mes snijdt aan twee kanten , je doet iets nuttigs ;-) en daarbij ontmoet je andere mensen met in ieder geval één zelfde interesse.

Doe je best, succes!

Toegevoegd na 6 minuten:
HERSTEL : > ...met de andere vrijwilligers kun je optrekken , praten en zien OF je nog MEER dezelfde interesses hebt. <

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik vergat nog een paar voorbeelden van hobby te geven: (zie link)

Ga aan het amateurtoneel, bij een kookclub ; of ga kijken bij een honden- of kattenshow en meld je daar aan om te helpen. Ook bij een wijkcentrum kun je je aanmelden om te helpen bij activiteiten. Er is zoveel te doen , waarbij je ALTIJD nieuwe mensen ontmoet.