hoe komt het dat mondhoeken niet gelijk zijn bij lachen?

bij het lachen is een mondhoek in een punt vorm alleen de andere mondhoek is naar beneden gericht.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (2)

De een lacht zus, de ander zo. Niemand is volledig symmetrisch en nooit zullen alle spiertje symmetrisch reageren.
jc54
7 jaar geleden
Niet alleen je mondhoeken, je hele gezicht is niet symmetrisch. Het valt alleen normaal gesproken niet zo op.Op het moment dat je lacht wordt het verschil groter en zie je het wel Ben je een beetje handig in fotoshoppen? Maak dan eens een foto van je gezicht deel het precies over het midden in 2, spiegel een helft en plak de gespiegelde delen weer aan elkaar. En leg het naast het origineel en bekijk het, je zult 2 verschillende gezichten zien. Misschien is het verschil niet vreselijk groot, maar het is er wel. Er is trouwens een test gedaan met die gefotoshopte gezichten. De meeste mensen vonden de originele niet symmetrische gezichten mooier dan de symmetrisch veranderde