Als iemand 2 liter zuurstof gebruikt en gaat auto rijden (met zuurstofflessen), mag dit van de verzekering of cbr?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Ik zuurstof afhankelijk 3 liter per minuut mag zelf rijden. Het brilletje in de neus en de slang naar de zuurstof fles moet niet belemmerend werken. Zorg dat de zuurstoffles in een draagbeugel zit vastgemaakt aan de vloer van de auto, zo voorkom je een vliegend gevaarlijk projectiel bij een aanrijding of plotseling remmen. De enige verplichting is dat je een sticker op de achteruit hebt die duidelijk maakt dat je zuurstof gebruikt. Mede bedoeld voor de hulpdiensten bij calimteiten. Er mag niet grookt worden in de auto of dicht bij de plek waar de zuurstof tank bevind. Bij het fond voor copd of het astmafonds kun je de sticker verkrijgen, evenals op alle longpoli in ziekenhuizen. De verzekering mag geen apparte clausulle verbinden, maar het is verstandig het mede te delen, het heeft geen consequenties en neemt juridische opstakels weg. Ook voor het cbr hoef je niets te vrezen, want zuurstof heeft geen invloed (juist niet) op je reactie vermogen. Veel rij plezier. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je bedoelt als je aan de zuurstof zit en je wilt autorijden??

Natuurlijk mag dat. Als het je zicht en handelingen niet belemmert.
Mensen roken en eten toch ook in de auto?