Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het slecht om maar 1 lens te dragen?

Gisteravond is mijn rechterlens gescheurd. Zaterdag krijg ik nieuwe lenzen en ik heb nu ook geen reserve. Is het slecht om een week lang alleen mijn linkerlens te dragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee, hier zal je geen blijvende schade van oplopen.Wel zal het zeer vermoeiend zijn en loop je het risico van een stevige hoofdpijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dit is niet slecht. je zal het wat minder scherp kunnen zien mogelijk wat eerder vermoeit zijn. maar je rechteroog zal er niet sneller van achteruit gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou er rekening mee dat je met 1 oog goed zicht en de ander niet geen diepte kunt schatten. Dat kan voor gevaarlijke situaties zorgen.
Voor je ogen maakt het niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, je ziet minder of geen diepte
Is afhankelijk van de sterkte. Kun je redelijk zien zonder ? Mijn oogarts zegt altijd "als 1 oog gek doet , gaat t andere later vanzelf meedoen " . m.a.w. als de sterkte van de lens zoveel hoger is dan het andere oog , ga je met lens vanzelf slechter zien. Misschien daarom beter geen lenzen deze ene week.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat is idd niet fijn . Dan toch maar ff met 1 lens. Sterkte deze week.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding