ik word bedreigd, wat moet ik doen?

ik word bedreigd, ik ga gewoon naar buiten en daar kom ik ze weer tegen, de jongens die mij in elkaar willen slaan. Ze zeggen dat ze gewoon met mij willen praten maar dat willen ze niet want ik heb van mensen andere verhalen gehoord, ze hebben al 1 keer mijn fiets afgeperst en mij allemaal gaan trappen. tweede keer dat ik ze tegenkwam gingen ze mensen pingen en er stonden allemaal mensen met auto's en scooters mij op te wachten. derde keer dat ik ze tegenkwam was net, toen wouden ze weer praten en gaan ze op mijn fiets zitten en zeggen dat ze me een andere keer pakken omdat ik vrienden bij heb, maar ik wou gewoon naar huis en ik wil geen problemen. Dit allemaal omdat ik één van hun een keer scherp aankeek omdat ik me lenzen niet in had. Ik ben een jongen van 15 jaar en ik ben mentaal en fysiek niet zo sterk als hun. Ik ben hartstikke bang en ik weet echt niet wat ik moet doen om ze op te laten houden wie kan me helpen hoe ik dat moet doen?

Toegevoegd na 57 seconden:
Bewerking: dit is nog maar een korte samenvatting wat er allemaal is gebeurt toen ik ze tegenkwam.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bewerking 2: Ik wil gewoon niet in elkaar geslagen worden en ook gewoon naar buiten kunnen, ik ben zo verschrikkelijk bang, dit moet alsjeblieft serieus genomen want dit is geen grap.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

wat een klootzakken zeg!

vanaf vandaag:
elke bedrijging, elke foute stap melden op het politiebureau.
ze zullen je het niet in dank afnemen, maar ze zoeken toch al redenen om je het zo lastig mogelijk te maken, dus stoppen doen ze niet uit zichzelf want je kan al niets goed doen.

ze trekken een keer aan het kortste eind als jij maar vol blijft houden en je NIET af laat bluffen door die stuperige loosers.

ga je op pad, niet in je uppie als het even kan.
vertel het aan ouders en ook op school. misschien zijn er mensen die met je mee kunnen fietsen of een oogje in het zeil kunnen houden etc.

de politie kan je ook hele goede tips geven wat je kan doen in jouw situatie.
hou in ieder geval bij wie wat zegt, wanneer en noteer dit (tijd, datum, dag, wat ze zeggen, nummerbordjes etc)

die fiets, daar zou ik het niet bij laten zitten. laat ze de pl##ris krijgen, ze zorgen er maar voor dat ie terugkomt een vergoeding. ze zijn stoer om je op te wachten en te pingen? zijn ze ook stoer genoeg op te #payen#.

walgelijke gasten. mijn bloed kookt van dat soort volk. (heb er 2 weken terug nog 3 van die brede gasten van een jaar of 24/25 aan hun oren getrokken omdat ze mijn zoontje van 7 filmden die klappen kreeg van hun neefje van 10. die grote bek van ze was écht héél snel verdwenen, en het filmpje hebben ze net kunnen wissen van die foon voordat ik die foon in hun strotje drukte. heb ze ook maar even bedreigd als ik nog iets zou horen van ze wat me niet aanstaat en dan ga ik ff filmen)

echt, melden hoor! en blijven melden!! net zo lang tot ze kappen met die bull sh#t van ze. zijn ze nu helemaal gek om met zijn allen jou het leven zuur te maken...!!

heel veel succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo dan... Haar op de tanden? lol Maare je ziet kerel je bent niet alleen op de wereld ;-) Wat je ook kan doen als het weer gebeurt... en je ziet iemand lopen die er buiten staat probeer naar die gene toe te lopen en vragen of je met dat persoon even mee mag lopen... en anders vertel je wat er aan de hand is en vraag je aan dat persoon of hij/zij je even naar huis brengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het om mijn kids gaat heb ik een complete pruik om mijn tanden blijkbaar.
die actie van die gasten triggerde me gewoon (kop kleiner dan die lui en maar 56 KG dus mentaal en fysiek minder sterk zijn zoals de vraagsteller aangaf telt niet altijd mee)

ben echt niet agressief hoor, want zit niet te wachten op gedonder, en wou het filmpje ook niet zien want dan had ik mezelf voor het eerst van mijn leven niet meer in de hand gehad. zulk soort dingen is gewoon tand om tand, oog om oog. ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom die ouders niet ingrijpen hoor. en daarom moet de vraagsteller het er niet bij laten zitten zoals we roepen, want dan blijf je de pineut en kan je op een gegeven moment nergens meer gaan en staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt me bekend voor,ook mijn zoon wilden ze te grazen nemen,alleen ze hadden zich in hem vergist want die is voor de duivel nog niet bang. Ik kan me wel voorstellen dat vraagsteller bang is want hij heeft geen ouders die achter hem staan en het voor hem opnemen wat ik zo uit het verhaal begrijp en dan sta je pas echt alleen en daarom hoop ik dat vraagsteller naar de politie gaat,maar wel dat de politie dan ook een oogje in het zeil houdt en direct komt als dit soort gasten weer bezig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed van je zoon! dan is de schik er gelijk af bij die gasten als ze even op hun plek worden gezet. kan me ook voorstellen dat het angstig is, en je continu over je schouder moet kijken. helemaal als het er gewoon meer zijn blijf je nergens. bang om het erger te maken als je melding of aangifte doet, het kan me echt indenken. ik denk ook dat de ouders bang zijn (waarom trekken ze die gasten niet aan oor verdorie? ze komen aan hun KIND notabene!!) actie ondernemen is gewoon een grote stap, maar gewoon de beste wil de vraagsteller een eind maken aan dat achterlijke gedrag van die sukkels. politie kan écht wat doen aan dit soort dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp dit ook niet want toen ze mijn zoon bleven opzoeken[op zijn werk],zag mijn man er eentje lopen die bij het groepje hoorde,hij heeft die gozer tegen de muur gekwakt en gezegd dat ze zijn zoon met rust moesten laten want anders zou het oorlog worden en of hij dit even door wilde geven aan z'n vrienden.
Mijn zoon heeft er geen last meer van gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vette plus voor je onverschrokkenheid, Euca
Ik verkies een oplossing waarbij ik me niet hoef te verlagen tot het niveau van deze kløøtviølen, en zou zeker geen oorlog willen beginnen, maar als ze aan *mijn* kind zouden komen dan zouden de rapen ook gaar zijn (voor hun).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als zulke gasten dat bij mijn kids zouden doen, dan zou ik illegaal of niet, die gasten niet met al hun tanden thuis laten komen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel zo dat als ALLE ouders zo zouden denken ze het wel uit hun hoofd halen. Misschien helpt het om foldertjes uit te delen hoe ze een echt vak kunnen leren, in plaats van het vak om andere mensen te gaan sarren. Heb maar meelij met ze, ze weten niet beter, het gebrek aan inzicht. Als individuen los van de groep zijn het ook maar sukkeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@john
politie is geen leerkracht, en een leerkracht moet een aanspreekpunt blijven voor beide partijen.
de mogelijkheden van politie en leerkracht zijn dus behoorlijk verschillend van elkaar. zelf heb ik nooit een passieve houding bespeurd bij een (zoveelste) melding van bedreiging, júist niet!
(er wat juist sprake van motivatie, en jaja... teamwork!) wat betreft de 'ij' en 'ei': ik heb dyslexie dus kan (kinderlijke) taalfouten maken nu en dan ;-) @bas
je laatste zin is zeker waar! zonder power of the pack komt de ware aard naar boven. maar vaag ook het effect niet uit als je de 'leader of the pack' ff op zijn nummer zet, je pakt hiermee de hele groep want als ze op de gozer met grote waffel niet meer terug kunnen vallen, is het gedaan met ieders overwicht.
zo ook het stoertje met de foon wat mijn zoontje filmde. de rest keek weg en deed letterlijk en figuurlijk een stapje achteruit. agos... en daar stond de stoere bink die zich zo juist nog had bewezen to anderen. bleef niet veel van over. Uit het verhaal van maria blijkt ook dat duidelijke taal (en even wat onderstreping van feiten/een voorproefje) een enorm effect kan hebben. achterlijk zijn dus niet, ze pikken het maar mooi op met die ene hersencel :) helaas durft niet iedere vader (hihi, of moeder) dit, want stel..... (niets stel, wie a zegt, moet ook B zeggen, en zo niet dan kop dichthouden en wat minder hoog van de toren blazen toch? deze boodschap kán wel overkomen hoor) :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had je nog geen plusje gegeven dus bij deze. Het helpt zeker als je gelijk de leider aan pakt. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel :) bas, had jou ook nog niet bedankt voor het plusje en waardering :) (mijn bloed gaat gewoon opnieuw borrelen als ik dit soort dingen lees en was er even aan voorbij gegaan, excuus WW) :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rustig aan heksje, ga je straks nog samen met me een rondje over Apeldoorn vliegen? Kijken of we nog wat pestkoppen kunnen pakken? Volle maan komt er weer aan, ik voel het aan m'n tanden, en ik heb gehoord dat schorem voor ww-en een lekkernij is... :oP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, jij de tanden ik de valsheid. (ik ben vóór!!) samen die mafkezen aanpakken is een optie, maar ik mag het ZO graag in mijn uppie doen. maar daarna is de lekkernij voor jouw Bas, okay? ;-))) oops.. vergeet ik toch bijna het rondje vliegen toe te passen.
als we daar nu gewoon sightseeing van maken, met een voldaan gevoel wat betreft de etterbakkies, en dat állemaal bij volle maan. dat zou toch geweldig zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunnen we daar niet een promo-filmpje van maken, voor ouders, als voorbeeld hoe ze het moeten doen, ik de camera..? Of vliegt die bezem zonder jouw niet, da's weer jammer, die airshots leken me zo leuk. Als ze het nu maar niet aan mekaar doorpingen dat ze met volle maan in hun hol moeten kruipen, de lafbekjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA, ik las heel ff een 'andersoortig filmpje' (dyslexie) wat een gene.
De bezem vliegt ook zonder mij hoor, als ik het heel netjes vraag, dus airshots zijn mogelijk! Hmm... wat dacht je van een time slice hier en daar? strak plan Bas, en als het filmpje niet werk dan doen we er een 'deel 2' bij (een soort van Tommy teleshop)
(jij als boze wolf, ik als freaky heks)
-heeft u last van angsten?
-wordt u geterroriseerd?
-bepalen anderen waar u gaat en staat?
-weet u niet meer wat u kan doen?
-maken anderen uw leven zuur?
-bent u bang dat hoe dan ook de situatie zal verslechteren
-wil u het stoppen maar weet u niet hoe? (Bas springt naar voren met een wolvenbrul, Eucje gniffelt als valse heks)
BEL NU!! WW en Euc bieden de oplossing!!
(gratis uiteraard die hulp natuurlijk he) ;-) tja, dat het wat is voor de profs kan je hier zien:
http://www.youtube.com/watch?v=FIN7VTLR5C8 (al is beiden effectief)
HAHA let op het ene jongetje (hou me tegen, hou me tegen!!!! want ik doe wel stoer maar ga er écht niet achteraan hoor, NO WAY!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik ken het filmpje,vind dit prachtig om te zien,die pestkop zal in ieder geval nooit meer die jongen lastig vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, dat is 1 ding wat zeker is!!!
iemand kan nu eenmaal een waas voor de oogjes krijgen (ook/juist als deze al regelmatig zijn dichtgetimmerd??) ;) tja.... doe je niets aan he, zo'n duidelijke boodschap die iemand zelf uitlokt.
en elke ademhaling, en het verbandje om het pootje onderstreept het lesje nog eens een keer heel duidelijk. killing voor het imago van de bulie ook (op school weet iedereen wie het geeft gedaan, en als ze vragen 'wat heb jij nou' is het ook nog een keer duidelijk)
ow, wat naar nou toch... (proest) een HEEEEEEL duidelijk statement van die gepeste jongen, en bijzonder effectief op meer vlakken.
(ofwel: strákke áctie!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Who you're gonna call.... FEAR BUSTERS!" (tadatadadadada) :))))))))

Andere antwoorden (23)

Licht je ouders in hierover. Daarnaast naar de politie gaan en aangifte doen van wat er al gebeurd is, en van de huidige dreiging.
Als je mentaal last blijft houden van deze voorvallen, schakel dan hulp in van een psycholoog. Ik kan me voorstellen dat dit erg angstig is voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ouders hebben je gezegd wat je niet moet doen, hebben ze ook iets gezegd wat je wél zou kunnen doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vriend klinkt als een gouden gozer, wat zegt hij tegen je wat je het beste kunt doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK, praten is dus klaar voor nu, even op de negeer-modus dus, en hulp zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt in je uitleg dat ze je getrapt hebben. Is dat niet genoeg voor je ouders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die geven vervolgens zijn vriend de schuld van de situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat raar dat je ouders bang zijn voor rechtzaken etc. als jij gewoon elke keer een melding doet is het gewoon wachten tot het mis gaat en dan trekken ze die lui achterover. misschien liggen er wel meer meldingen van die gasten en hebben ze geen poot om op te staan. waarschijnlijk wil je vriend wel getuigen, maar ook zonder getuigen sta je sterk als jij gewoon elke keer een melding doet als ze over de schreef gaan. dus OOK als ze wat roepen wat niet normaal is. de politie kan je hele nuttige tips geven waar je zeker wat aan hebt. loop anders eens binnen voor info als je twijfelt.
melding kan je ook doen zonder je ouders hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve jongen, ik begrijp je angst zo goed. Ik had vroeger een jongen in mijn buurt die mij geregeld zonder aanleiding keihard tegen mijn schenen schopte. Wat was ik bang... Later kwam hij in de gevangenis terecht, want hij had blijkbaar nog veel meer op zijn kerfstok. Je kunt naar de politie gaan om advies in te winnen. Je hoeft niet direct aangifte te doen als je dat liever niet wilt, maar je kunt er wél melding van maken. Misschien hebben anderen ook al meldingen gedaan en kunnen ze, met de boel bij elkaar opgeteld, toch iets tegen dit tuig doen. Maar aangifte is misschien beter. Overleg met de politie wat verstandig is in deze kwestie want deze situatie lijkt me ernstig en gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen ga keihard trainen, zoals ik heb gedaan. Ze durven mij niet eens meer aan te kijken omdat de rollen zijn omgedraaid..
Probeer het te negeren en erboven te staan. Jij hebt RECHT om je niet bang te hoeven voelen. Vermijd ze voor een tijd, het gaat vanzelf over. Op een of andere manier geef je ze nu voeding voor hun pestkopperij... dat moet eerst stoppen.

Ook zou ik even niet meer rond deze tijd 's nachts langs dat ene punt gaan waar je ze vaak tegenkomt.

Ga er ook over praten met een hulpverlener/vertrouwenspersoon die je van deze angst af gaat helpen als het je niet lukt, probeer via je huisarts te kijken of die iemand voor je weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ploes 1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankgh! Ach, in de kern zijn die jongens ook maar zielepieten die niet weten waar hun energie naar toe moet. Banditless, heb het met hún te doen in plaats van jezelf. Het komt allemaal goed. Over een paar jaar lach je erom en ben jij een stoere man die alles aankan. Zet 'm op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou als iemand je in elkaar maakt en je het lezen zuur maakt is het erg lastig om met hun te doen te hebben is min mening. ze zijn idd zielig hoor, maar moeten wel even heel duidelijk weten wat wel kan en wat niet kan (of klink ik nu heel erg streng?) ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is moeilijk in deze personen in te leven, maar uiteindelijk zijn zij de zielepieten en is het de kunst om dat in te zien. Hun gebrek aan zinvolle levensinvulling en het geluk wat daarmee teweeg wordt gebracht weten ze niet beter in te vullen dan iemand te pesten, om zich nog iets te voelen. Het klinkt bijna als een paradox, toch is het hoe het werkt. Je moet wel diep gefrustreerd zijn om dat zo te uiten, en het resultaat is dat iemand anders daarvan ook weer gefrustreerd kan raken. Als die frustraties niet aan de oppervlakte komen en weg worden gestopt komen ze er toch wel weer uit, alleen het in onvoorspelbaar hoe, waarschijnlijk destructief. Het enige redmiddel is om uit dat mechanisme te stappen. En dat begint om compassie met de kwaaddoener(s) te hebben, het lijden begint bij hem(hen). Dat is de beweging ín jezelf, maar dat wil niet zeggen dat je van jezelf een martelaar hoeft te maken. Dat hebben er wel meer gedaan in de geschiedenis en daar heb je zelf helemaal niets aan, de praktische route is de meest wijze. En dat is in dit geval de politie die de confrontatie mag aangaan.
Hoe dan ook moet er hun komen, tegen agressors begin je als een zwak individu niets. Daarnaast is het naast deze actie niet verkeerd om psychologische hulp te zoeken (stressmanagement kan ik zeer aanbevelen). Het voorkomt dus dat het bij jezelf naar binnen slaat op een of andere manier, Banditless, waardoor je gestagneerd kan raken in je ontwikkeling. Dat hoeft natuurlijk niet persé te zijn, maar waarom niet het zekere voor het onzekere nemen.
Zie het maar als een mentaal wondje wat moet behandeld worden. Die mensen zijn voor er en er staat niets in de weg om daar gebruik van te maken (inbegrepen in zorgverzekering). De huisarts is een goed uitgangspunt als je zo'n iemand niet kan vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, eucje, je klinkt niet streng en heel realistisch.
Pluim voor je inzet (ik neem er zelf ook een, hahaha)! :-)
Ja, dit zijn altijd lastige situaties...
Maar met dit soort dingen heb ik altijd zoiets van er zit meer achter...
Zoals men hier boven me al zei... ga er mee naar de politie... Wat je ouders zeggen over rechtzaken enzo dat is allemaal onzin... meld dit bij de politie zij kunnen je echt wel verder helpen...
ikzelf had ook ooit een keer toen ik heel jong was een bedreiging van een heel onbekend iemand op mijn msn...
dat hij mij dood ging steken enzo... heb de politie hierover ingelicht... en ze konden al heel snel inschatten hoe ze dit probleem konden oplossen..
dus nogmaals..
wees niet bang EN GA NAAR DE POLITIE!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik denk niet zo zeer dat het van belang is dat je naar je ouders moet luisteren met dit soort dingen... hun geven je tips waar je gewoon niks aan hebt... laat je niet bang maken... de politie is er om je te helpen!
En ben je bang dat hierdoor alles erger word...
zorg er dan voor dat je een contact persoon bij de politie kan krijgen dat zodra je belt er gelijk iemand voor je is...
klinkt misschien vreemd... maar het gebeurt helaas vaker dan je denkt!
Ene 112 is er voor dit soort zaken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Geeft dit je vertrouwen, Banditless?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Relax, ga nou eerst eens bij iemand informatie inwinnen. En als je ouders naast het zeggen wat je niet moet doen niet veel geholpen hebben kun je deze actie ook best op eigen initiatief doen. Sterker nog, ze hoeven het niet eens te weten.
Huisarts is ook een goeie ingang!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je aan dit gewoon op je eigen houtje te doen... ik denk niet dat jou ouders (hoe lullig dit ook klinkt) je zullen aanmoedigen...
Nogmaals loopt het station binnen en vertel je verhaal.
En als je echt niet meer naar buiten wilt/durft dan kan je ook nog het landelijk telefoonnummer van hun bellen: http://goo.gl/RrsSe hun weten je wel verder te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luister naar sirjohn's goede tips, Banditless, en zet het uit je hoofd dat je machteloos bent, want dat straal je nu uit.
Morgen is een nieuwe dag, en ga je plannen hoe je deze angsten gaat aanpakken.
Voor nu niet te lang doorpiekeren, het leven heeft zoveel mooie dingen voor je in petto. Daar gaat het om, niet om het verveel gedrag van een stelletje dombo's. En ja, een huisarts is een vertrouwenspersoon met beroepsgeheim, gewoon maandag even een afspraak maken! Hij kan je doorverwijzen naar iemand die jou probleem door en door kent. Succes, enne... rug recht, kop op!! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ene je bent al 15 jaar... kom op man! Niet lullig bedoelt maar je bent geen 11 meer... je kan dit, dus naar de politie stappen of bellen lukt je dan ook wel!
Ga nu slapen want kindjes van 15 horen op bed te liggen!
Morgen inderdaad weer een nieuwe dag... (het zal toch wat zijn...) ene bel dat nummer wat ik je gaf: 0900-8844
Kost wel ff geld... maar ja goed wat heb je liever?
Toch?
En nu lekker slapen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
melding kan je doen als je geen bewijs hebt van een strafbaar feit, maar dit komt wel in de computer te staan (als ze bv roepen dat je een klootzak bent en ze je nog een keer pakken)
aangifte kan je doen als je echt klappen hebt gehad, of als ze je fiets hebben afgepakt of gesloopt bv. je huisarts kan je niet helpen met de politie. dit moet je gewoon zelf doen. de thee is best goed daar hoor. heb een ex die ook enorm dreigt en geen lieverdje is. heb hele goeie tips gehad en kreeg een melding op lokatie/zone (dan sta je in de computer en komen ze extra snel als ik bel, maar dan met kogelvrij vest want zo'n schatje is) dus, laat je niet gestoord maken door die kneuzen want ze weten echt wel wat ze kunnen en niet kunnen als ze weten dat jij melding maakt hoor, neem dat maar van mij aan. zo was mijn ex ook op de hoogte, en stak echt geen vinger meer uit. en als ie weer loopt te vloeken en te tieren en me voor rotte vis uitmaakt zeg ik hem vriendelijk gedag, geen een knipoog en blaas een kusje naar hem toe. de jutten staan te popelen om hem in zijn kraag te vatten, en haal ik weer mijn bakkie thee daar. hele aardige lui en ken ze inmiddels allemaal ;-) je staat ECHT sterker dan je denkt hoor
Zeg het tegen je ouders, zodat zij contact kunnen voeren met de directie. Die kan er dan in ieder geval rekening mee houden. Mocht het jongens zijn uit je klas of school, dan zal de directie wel een waarschuwing geven of desnoods verwijdering. Ga niet meteen naar de politie, probeer eerst zelf actie te ondernemen. Probeer sterk in je schoenen te staan en laat niet merken dat je bang bent, want daar zullen ze dan juist gebruik van mijn maken, zodat je ook je macht verliest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien is het nietzo slim om naar de politie te gaan als hun er achter komen zijn ze waarschijnlijk nog bozer. je moet gewoon laten zien dat je gevaarlijke vrienden hebt ofso of je kunt naar je ouders gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor dit moment zul je het met bovenstaande hulp moeten doen, ik heb echter wel een goede tip om soortgelijke problemen in de toekomst te voorkomen: Ga op een verdedigingssport. Dat is erg goed voor je zelfvertrouwen en voor je lichaam. Door het toegenomen zelfvertrouwen (en dat straal je uit, of je nu wilt of niet)wordt je veel minder gauw gezien als mogelijk slachtoffer.
Bovendien, stel dat het dan ooit nog eens zou gebeuren dan ben je mans genoeg om met "de mannen" een gesprek aan te gaan, zelfs om indien nodig terug te dreigen (en in noodgevallen zelfs een aanval te pareren en aanvaller buiten gevecht te stellen).

Ik zelf zou je adviseren om Jiu Jitsu te leren. En wees niet bang om naar een sportschool te stappen, om te beginnen met Jiu Jitsu want de beoefenaars van deze sport zijn stuk voor stuk vriendelijke mensen! Voor de mensen die deze sport willen leren om hun agressie bot te vieren is het veel te moeilijk, gaat het niet snel genoeg en is het te weinig agressief.

Voor de huidige situatie wens ik je veel sterkte en wijsheid.

Ik las ooit een motto: een leven in angst, is een leven half geleefd. Dus ga voor het volle leven en wees niet bang (en dan maar zien wat er van komt)!

PS. dat motto heb ik onlangs in een film gezien, heeft iemand een idee welke?

Toegevoegd na 58 minuten:
Ik bedoel niet de film "strictly Ballroom" daar schijnt het ook in genoemd te worden. Ik denk de film "Australia", maar ben niet zeker (fijne film overigens, kun je ook hoop en moed uit putten!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga op sport karate of kick box leer je zelf verdedigen en dan wordt je mentaal sterker en wordt je ook niet meer bang Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou eens een keer een camera moeten plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken jij één van deze jongens of meerdere? Wat is de rede dat je problemen met hun hebt? Je legt uit dat je heel bang bent en dat snap ik maar wáarom zijn ze boos en willen ze je slaan.

Als ik jou was zal ik proberen om 1 van deze groep te benaderen. Als ze samen zijn zullen ze dingen doen en vooral dingen roepen zonder na te denken maar als iemand alleen is toont hij/zij waarschijnlijk meer begrip doordat er dan meer bewustzijn is bij de situatie of is hij/zij rustiger. Snapje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uitleggen dat je bang bent is zwakte tonen dus ben je de lul. waarom zouden ze je een plezier willen doen door je met rust te laten? dan geven ze hun pispaaltje op... praten was al geen optie gaf de vraagsteller aan. de reden van het probleem is niet relevant (is overigens ook al aangegeven) feit blijft dat ze gewoon veel te ver gaan en dingen doen niet door de beugel kunnen. de reden ligt nooit bij een ander, maar juist bij de sukkels zelf die zich zo nodig moeten bewijzen naar anderen.
dáár ligt hun zwakte...!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gaf hetzelfde advies, had die van jou nog niet gelezen.
Jeetje...

Moeilijke situatie, vervelende treiteraars die altijd mensen kiezen die niet zo 'sterk' zijn als hen.
En waarschijnlijk in hun eentje niks durven hè!

Blijf er niet mee lopen, zorg er voor dat je het zo vaak mogelijk aangeeft @politiebureau, ouders, mentor andere familieleden..
Belangrijkste zijn (lijkt mij) mentor en politiebureau.

Veel succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al aan jouw ouders verteld dat dit jouw leven verziekt? Heb je het wel verteld thuis? Je moet actie ondernemen, vanzelf stopt dit niet. Je bent namelijk een heel geschikt slachtoffer op deze manier, want ' je doet toch niets en lekker bang' en daar genieten ze van!!
Ga eerst eens serieus met je ouders praten en vertel hun dat je bang bent en je ermee zit. Ga vervolgens naar de politie en doe aangifte. Beter is nog dat je samen met jouw ouders gaat. Indien zij weten hoe serieus dit is, gaan ze echt wel mee!! Doet de politie helemaal niets, schrijf dan een aangetekende brief naar de burgemeester.
Die moet dan namelijk de politie aansturen. Als deze ook niets doet en er gebeurt echt wat met jou, dan kan de burgemeester aansprakelijk gesteld worden en voor de evtl. schade opkomen.
amc
12 jaar geleden
Voor dit soort dingen heb je nou een wijkagent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wijkagent is een aanspreekpunt voor iedereen en wil dit waarborgen. een wijkagent kan dus nooit zoveel doen als een agent die op een bureau zit.
terug dreigen met wat wordt je bedreigt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het een keer filmen, en dat ze de camera niet kunnen zien.
En dat dan aangeven bij de politie.

Ik hoop dat het goed gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal, daar mogen ze niets mee. vraag je netjes om het te filmen en je krijgt toestemming voor het betreffende filpje (welke ook weer aantoonbaar moet zijn) dan is een ander verhaal, maar denk niet dat er ook maar enige medewerking van die kant in zit. staat er een camera op een openbare plaats en is ook duidelijk aangegeven dat er camera's hangen en is er dán beeldmateriaal mag het wel aangedragen worden als bewijs. (ze waren op de hoogte van het feit dat er camera's hangen en er dus beelden gemaakt kunnen worden zodat o.a. privacy overwegingen in bepaalde situaties kunnen vervallen)
Feitelijk is er hier sprake van ordinair pesten...Zij trachten jou geestelijk (èn wellicht zelfs ook lichamelijk) te breken.

Je vertelt dat zij jou al eens afgeperst hebben en je aldus dwongen je fiets aan hen af te staan.

Ik neem even aan dat je die jongens niet van school of zo, kent en je weet dan vermoedelijk dus ook niet hoe oud die knullen zijn.

Ik begrijp best dat je het niet langer aankunt..en geestelijk aan het eind van je Latijn bent.

Omdat je zo vreselijk onzeker bent en die onzekerheid ook uitstraalt, ben je voor dat tuig een gemakkelijk 'pest object'

Ga daarom aan jezelf werken, je zelfvertrouwen vergroten, je zelfrespect laten groeien en krijg eens geloof in je eigen kunnen. Durf ook maar eens een keer boos te worden..

Durf dat tuig innerlijk maar uit te lachen om hun primitieve pogingen jou bang te maken en ga voortaan rechtop lopen en niet zoals nu..altijd maar starend naar de straatstenen.

Ga zekerheid uitstralen en voel je zeker niet de mindere van dat tuig..maar hun meerdere.

Als zij je echt bedreigen, kun je daarvan aangifte doen..

Hoewel...de politie niet echt iets zal ondernemen. Er moet eerst iets gebeurd zijn..zegt men daar..helaas..

Van het afpersen dat zij hebben gedaan teneinde jouw fiets te bemachtigen..kun je wèl met succes aangifte doen. Dat is namelijk een misdrijf.

Laat je leven niet verder verpesten door dat smerige tuig en laat hun scheldwoorden voorlopig niet tot je innerlijk doordringen..werk dus aan jezelf..

Veel sterkte, hoor!

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er klachten binnen blijven komen (meldingen) en er getuigen zijn hoef je niet te wachten op een strafbaar feit.
(ofwel als het een keer misgaat) de politie kan de andere kant ook eens aanhoren als blijkt dat er sprake is van #mogelijk# structureel wangedrag (bewijzen met een blauw oog hoeft dus niet altijd) wel of niet ingrijpen (strafrechtelijke vervolging door #aangifte# van een strafbaar feit hoeft niet per definitie) het gaat om het psychische effect.
het statement wat je maakt (jullie doen wel, en ook al durf ik zelf niet ik laat het er toch niet bij zitten! ze zijn op de hoogte dus het aan jou of je er wat mee doet, je weet nu dat ik in staat bent om weer een loopje naar politie te maken, want laat me uiteindelijk niet afbluffen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt het wel goed..omdat je zegt..de politie KAN iets ondernemen. Maar de vraag is..doen zij daadwerkelijk iets? En het antwoord daarop is helaas nee.. Ik begrijp wel dat jij verwacht..of liever hoopt..dat de treiteraars, zich wat van het toneel laten wegduwen. De praktijk is echter dat je de politie nauwelijks kunt bewegen tot een aangifte wegens bedreiging..ik heb dat in mijn omgeving meegemaakt. Ook tot b.v. het zogeheten 'posten' op de plek waar de treiterijen doorgaans plaatsvinden zijn ze niet te bewegen..Daar hebben we geen tijd voor..is dan hun antwoord. En daarna..stel je voor dat iedereen dat van ons vraagt. De treiteraars zijn doorgaans zeer goed op de hoogte van het politiestandpunt in dit soort aangelegenheden en handelen overeenkomstig. Het gevolg is dat zij wat minder openlijk, maar nòg veel gemener, gaan opereren èn dat het voor deze jongen alleen dus maar erger wordt. Dank overigens voor je reactie. Groet, Ton
Bel alsjeblieft de kindertelefoon want verder kan ik hier niets over zeggen . Sorry, wel sneu voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt hiermee prima naar de politie gaan, die zullen je echt niet uitlachen, maar nemen je zeker serieus.
Ik heb een filmpje voor je opgezocht waarin iemand zichzelf verdedigd tegen meerdere personen. Misschien kan het je iets zelfvertrouwen geven om te weten hoe het moet.
Heel veel succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe aangifte op http://www.politie.nl/Aangifte/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zovele reacties en de meesten adviseren je om naar de politie te gaan. Ook ik hoor bij die groep.
Wat nog niet gezegd is: Er zijn micro camera's te koop via internet. Een knoop in je kleding bv met in je zak het opname apparaat. Of een pen in je borstzak van sweater of bloes.
Die bedreigingen filmen geeft je bij de politie betere opties want dan kunnen ze die gasten herkennen, zeker als ze bekend zijn bij de politie.
Ik mag eigenlijk geen reclame maken op deze site...voor deze gelegenheid geef ik wel een zoekwoord mee
: spywebshop.nl Produkten op die site kan je weer apart intkikken om prijzen te vergelijken ...je bent niet gebonden aan die ene shop, er zijn er meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Banditless, wat een verschrikkelijke puberale vechtersbaasjes. Ik ben het natuurlijk eens met bovenstaande antwoorden, je kan hiermee aangifte doen van bedreiging.

Maar is het misschien toch niet het proberen waard om 1 van die jongens te benaderen (samen met die gouden vriend van je, want dat is die zeker, en nog wat vrienden), en dan toch aangeven dat je best wilt praten en uit wil leggen dat je lenzen draagt en van een afstandje wel iets kan zien maar dat je daarvoor je ogen wat samen moet spannen. Dat je begrijpt dat dat raar overkomt maar dat het zeker niet de bedoeling was om 1 van hun hiermee te beledigen.
Je hebt 2 kansen, 1 kans dat ze begrip kunnen tonen en je de hand toesteken en respect krijgen voor je eerlijkheid en lef dat je toont, je hebt ook de kans dat ze je vierkant uitlachen en je alsnog bedreigen want je vrienden zijn erbij.
Je hebt dan wel getuigen die samen met jou naar het politiebureau kunnen om aangifte te doen van bedreiging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overleg met politie en mensen die je in vertrouwen wilt nemen hoe te handelen zonder dat jij alsnog gepakt wordt, omdat je de politie erbij hebt gehaald.

Wees voorzichtig. Ga niet weg als je niet weg hoeft en bel meteen de politie, en overleg.

Je kunt hier altijd weer terecht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dat je erg onzeker bent en bang en dat zien die jongens waarschijnlijk ook, daarom gaan ze misschien ook door. Laat je niet kennen zeg dat je geen problemen wilt en dat je niets tegen ze hebt.. Ga ze niet uit de weg maar doe alsof er niets aan de hand is en als je in elkaar geslagen wordt haal je politie erbij maar ik zal eerst je ouders inlichten hierover.

Probeer ze onder ogen te komen niet meer te vluchten het klinkt gek, tuurlijk is er een risico dat je geslagen wordt maar dat is er ook als jij je verschuilt en ze je een keer opwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste wat je kunt doen is erover praten met je ouders, en naar de politie gaan zodra je namen hebt. Als ze je ooit iets doen, dan weet de politie wie ze moeten pakken.

Het is in nederland erg moeilijk om dit soort situaties te vermijden. Als de wetten niet zo scheef waren zou ik zeggen 'Zoek een groepje sterke jongens en trap ze in elkaar', maar dat mag nou eenmaal niet.