Hoeveel calorieën verbrand je ongeveer na 20 opdrukken?

Alvast bedankt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28K
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe gaat het verder met je? Kun je al wat beter slapen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey.. Ik kan nog steeds niet goed slapen.. En ik ben wel een beetje aan het eten maar ik wil het dan altijd compenseren met bijv oodrukken en push ups.. Heel slecht eigenliik want dan kom ik nog niks aan.. Maarjawat maakt het uit... I try ;)
Ritsuka
12 jaar geleden
wel goed om te horen dat het iets beter gaat
en sporten is goed voor je lichaam, maar hou in de gaten dat je het niet te zwaar maakt.

Het beste antwoord

Hier is zo geen eensluidend antwoord op te geven. Iemand van 180 kg gebruikt meer energie bij het opdrukken dan iemand van 60 kg.
jc54
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

638 per uur

20 keer opdrukken doe je volgens mij in zo´n 4 min

dus zon 32 calorieën

Toegevoegd na 34 seconden:
http://wiki.answers.com/Q/How_many_calories_are_burned_by_doing_push_ups
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het rustig aan doet is het beter voor je lijf- spieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor het antwoord :)
En die 20x doe ik wel sneller... hoop ik,..
Dit hangt van een aantal factoren af....

Je moet weten:

1) Wat het gewicht is dat je omhoog drukt. (ik schat iets meer dan de helft van je eigen gewicht).

2) Hoe hoog je het drukt (lengte van je arm)

Weet je dit, dan kan je het op de volgende manier berekenen:

gegeven A) 1 joule = 0.239005736 calories. (Bron WIKI)
gegeven B) De energie om een (100 g) een meter op te tillen is 1 joule. (bron WIKI)

Stel je weegt 100 kg, en je armen zijn een meter lang:

De energie om 1 kg een meter op te tillen is 10 joule.
De energie om 50 kg een meter op te tillen is 500 joule.

Je doet dit 20x. Dus: 500 Joule x 20 = 10.000 Joule

1 joule = 0.239005736 calories
10.000 Joule = 2390 calories = 2,39 Kcal