Waarom doen mensen raar als je je kind affectie geeft in het openbaar?

Ons zoontje van 9 heeft de zwaarste vorm van angstaanvallen en heeft veel affectie nodig. Hij is enorm gehecht aan zijn papa en vaak heeft ons zoontje een knuffel nodig of een kusje of beide. Als het echt niet gaat zit hij meestal op papa zijn schoot. Maar telkens als we op café, speeltuin of andere openbare plek zijn en mijn man ons zoontje knuffelt dan kijken mensen raar. Waarom kijken die mensen raar? Knuffelen heeft toch geen verkeerde bedoelingen ofwel? Het op aanvragen van ons zoontje zelf en wordt niet gedwongen ofzo maar echt die blik van de mensen is echt wel extreem overdreven.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat een belachelijke mensen, zou ik zeggen, jullie weten het beste wat jullie kind nodig heeft, en er is niks mis met affectie, ik zou juist zeggen dat het goed is, dat hij in die situaties naar jullie komt, dat betekend dat hij zich bij jullie veilig(er) voelt, lijkt mij alleen maar positief. andere mensen maar lekker laten kijken, als jullie en, je zoontje zich hier goed bij voelen, vooral blijven doen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Veel mensen hebben een verkeerd idee van kinderen/ aandacht/ liefde tonen en geven. Dat kan komen door eigen ervaringen of inderdaad doordat "men" dan rare dingen gaat denken door wat er gebeurt/in de krant staat. Probleem is denk ik dat je dit steeds vaker tegen zult komen naar mate je kind ouder wordt. Moeilijk.
Antoni
7 jaar geleden
@AnEnJasper, dat de mensen "raar kijken" is jouw interpretatie van de blikken van mensen. Ik raad je aan te proberen iets te veranderen aan jouw interpretatie en zo je probleem op te lossen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gewoon doen! Alle kinderen zijn anders en het is duidelijk dat je kind er behoefte aan heeft om geknuffeld te worden. De stelling "Te oud om geknuffeld te worden" is belachelijk. Zoals je noteerde heeft je kind angstaanvallen in de hoogste graad. Dan is het minstens normaal om je kind affectie te geven. Je kind mag blij zijn met jullie als ouders. Knuffelen is stress verlagend en is dus ideaal om angstpatiënten te kalmeren en een veilig gevoel te geven. Op knuffelen bestaat geen leeftijd.
Het ene kind stop vroeger met knuffelen dan de andere.
In jou geval heeft jullie kind duidelijk deze affectie nodig en door het te geven doen jullie een prima taak als ouders. Wat anderen denken doet er niet toe! Het gaat erom dat jullie geen enkele wet overtreden en niemand zich moet moeien. Je kind geniet van zijn papa moment en dat is wat telt.

Antwoorden (3)

Omdat ze vinden dat kinderen boven de 5 te oud zijn om geknuffeld te worden. Vooral door de vader en zeker als het een jongetje is. Die moeten nog steeds flink zijn. En waarschijnlijk gaan ze helaas ook maar meteen aan pedo's denken. Maar als je zoon er behoefte aan heeft, gewoon blijven doen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Men is gewoon jaloers. Men weet niet meer hoe het moet en kijkt de kunst af.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Normaliter heeft knuffelen geen kwade bedoelingen, maar helaas zijn er mensen die dit wel hebben, vooral als het kinderen betreft. Zij hebben een hersenstoornis en die staat bekend als 'pedofilie'. Zij zien het daardoor niet als verkeerd en houden gewoon van kinderen omdat ze er zich veilig bij voelen of worden er zelfs seksueel door aangetrokken.
Pedoseksuelen zijn dus een grote slag erger en juist voor hen is een kind niet veilig. Logisch dus dat mensen alert worden zodra ze een volwassen man met een klein kind op schoot zien knuffelen, laat staan als het een groter kind is dat duidelijk de kleuterleeftijd voorbij is. Dáárom zullen de mensen dus met 'rare' blikken kijken.

Dat moet je hen niet kwalijk nemen, dit is te verwachten. Mensen waarschuwen de politie al indien er steeds een oudere man alleen maar kleine kinderen op een speelplaats gadeslaat en men weet dat hij er zelf geen eigen kind heeft spelen. Het is dus puur wantrouwen en het is eigenlijk normaal dat mensen dit in de gaten houden. Je kunt het ze dus niet kwalijk nemen.

Wen er dus maar aan en reken erop dat het erger wordt naarmate het kind ouder wordt. Gelukkig kan angst afnemen onder goede begeleiding en ik neem aan dat jullie die hebben. Zo niet....zorg daar dan wel voor!! Ik kan wel zeggen 'dat je je niets van anderen aan moet trekken' maar weet dat dit heel moeilijk is indien het niet in je zit.
Er zijn maar weinig mensen die het niets kan schelen wat anderen van hen denken.
amc
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Goed verwoord!