Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Vanaf je 18e ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen die op 1 augustus 18 jaar of ouder is en zich met een onderwijskaart inschrijft voor een voltijdopleiding in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) of voltijd volwassenenonderwijs (vavo) moet lesgeld betalen. Leerlingen in het voortgezet onderwijs (vo) hoeven dus geen lesgeld te betalen,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Belgiê vanaf 6 jaar, begin van de leerplicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik woon niet in belgie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ook niet, maar wat heeft dat ermee te maken. het was toch niet jouw vraag. misschien woont zieniks wel in belgie. maar ik denk dat dat er dan wel bijstond
Dat hangt er van af wat je met 'schoolgeld' bedoelt. Lesgeld is verplicht vanaf 18 jaar, maar zelfs een basisschool kan een schoolbijdrage vragen. Dit is niet bij wet verplicht, maar de druk om te betalen kan best hoog zijn. Er wordt dan bijvoorbeeld gezegd dat dit geld voor extra's is zoals het kerstfeest, schoolreisje enzovoort.
Vaak kan er op een basisschool wel iets geregeld worden als je het echt niet kunt betalen.
Op de middelbare school is er vaak een bijdrage in de schoolkosten. Dit is wel verplicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding