Erge oog trillingen, wat is dit?

Hoi ,
ik heb sinds een paar weken soms een ''oogspasme'' bij mijn oogleden. Soms een paar dagen het linker oog, soms het rechter oog. Het blijft langer dan normaal, ik heb t nu al ong. 4/5 weken. Maar nu heb ik het sinds gister aan allebei de ogen, het bovenste gedeelte en onderste gedeelte van mijn oogleden. Ik zocht op internet verschillende dingen op maar ik kon niet vinden wat het zou kunnen zijn. Het is namelijk wat extremer dan wat ''normaal'' is en ook duurt het lang. ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Optiek
2.2K
Amadea
7 jaar geleden
Slaap jij wel genoeg? Het kan een teken van vermoeidheid zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan ook een tekort aan magnesium zijn, ga naar je huisarts met deze klacht om de oorzaak uit te laten zoeken.
Ritsuka
7 jaar geleden
Wat zei de huisarts?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan misschien wel magnesium tekort zijn.. heb daar wel pillen voor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt helemaal geen pillen nodig, tenzij dat op advies van een arts is, magnesium krijg je vooral binnen door het eten van brood en groenten. Laat dit eerst onderzoeken voordat je pillen gaat slikken, of dit echt de oorzaak is, magnesium tekort komt maar zelden voor, de oorzaak kan totaal ergens anders liggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou, crea, het is eerder andersom. Uit steeds meer informatie en onderzoeken blijkt dat de gemiddelde mens te weinig magnesium binnen krijgt en dus een tekort heeft. De huisarts is inderdaad de 1e gang van onderzoek.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat komt van stress. Hier heeft ieder zijn manier voor om er van af te komen. Ga een stukje lopen, en kijk of het dan verminderd is.

Antwoorden (3)

Dat is heel normaal, dat heeft echt iedereen wel eens. Het probleem is dat het meestal onduidelijk is waardoor het komt, maar vermoeidheid kan een grote rol spelen.

Als je je toch zorgen maakt dan raad ik je aan naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan verschillende oorzaken hebben, daarom raad ik je aan om naar de huisarts te gaan als je er nog steeds last van hebt.

Behandeling kan mbt botox
Soms moet er operatief ingegrepen worden omdat er iets met de hersenzenuw die het spiertje aanstuurt aan de hand kan zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is een van de bekende symptomen bij een te kort aan magnesium, dat zou het best wel kunnen zijn ( eigen ervaring )