Mag men tabletten al vooraf uit de strips doen en samen in 1 potje doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
18.1K
Amadea
6 jaar geleden
Dat zal van de samenstelling van die tabletten afhangen. In een strip worden ze geconditioneerd bewaard.
Erna55
6 jaar geleden
De tabletten in de strips kunnen niet vochtig worden.
In de strips kun je zien welke tabletten het zijn.
tinus1969
6 jaar geleden
@Marke57, waarom/in welke situatie zou je dat willen? (dat maakt namelijk nogal ui voor het antwoord)

Het beste antwoord

Tabletten zijn gemaakt om op te lossen in water. Omdat er in de open lucht ook vocht (=water) zit zijn de tabletten dus kwetsbaar in de open lucht.
Daarom zijn ze doorgaans luchtdicht beschermd verpakt in hun strips.

In de basis is het dus het beste om ze in hun strips te laten totdat je ze nodig hebt.

Maar er kunnen goede reden zijn ze al eerder uit hun verpakking te halen.

Dit heeft echter wel invloed op hun houdbaarheid.

Maar soms wegen de voordelen tegen de nadelen op. Zo is het voor ouderen, die vaak meerdere medicijnen moeten snikken, veel handiger en minder risicovol om de diverse medicijnen per portie bij elkaar te hebben.

Het is in die gevallen wel belanrijk dat de pillen niet vochtig kunnen worden. En dus ook niet via de lucht.
De verpakking dient dus wel zoveel mogelijk luchtdicht te zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Nu ben ik een heel stuk wijzer!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg. Ik weet nu dat ik ze een luchtdicht potje kan doen!

Andere antwoorden (1)

Ja, de dagelijkse medicijnen mogen uit de strips bij elkaar in een medicijnendoosje/potje.
Je kunt zelfs medicijnendoosjes hebben waar je voor een hele week de medicijnen per dag bewaart.