Kan men een buikwandbreuk [liesbreuk] verhelpen, anders dan een operatie?

Is de 'zwakke' plek in de buikwand bijvoorbeeld te trainen waardoor deze steviger wordt; of zijn er inmiddels andere behandelingen, anders dan het bekende 'matje'?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Nee, door training ga je juist extra risico's lopen.
Een liesbreuk kan dodelijk zijn als er een darmlus in bekneld raakt.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De kans dat er daadwerkelijk een darmlus klem komt is heel erg klein maar het kan wel.
Je kan een liesbreukband gaan dragen,maar dit is meestal ook maar tijdelijk tot aan een operatie.
fremar
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Vanwaar die min? Het antwoord is juist. Plus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou ook graag zien dat een gegeven min beargumenteerd wordt.