Spier boven me knie doet pijn en is opgezet wat nu?

Ik heb een foto laten maken niets op te zien
20 fysio afspraken gehad klachten zijn drastisch minder geworden
Maar ik mocht niet tennissen in deze periode
Nu 1 keer getennist en de bal/spier is nog steeds dik en pijnlijk
Hij zit boven me knie op me rechterbeen en net boven me knieschijf beetje aan de rechterzijde
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen me linkerknie is gewoon normaal
En ik heb getraind me benen hebben redelijk dezelfde kracht
Specifiek ook om de knie te versterken
En me knie is in het begin ook gemaseerd
Ik ben even radeloos

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Hi,

ik heb zelf al jarenlang knieproblemen, een hoop fysiotherapeuten gezien. uiteindelijk bij Michel Scheenloop bij Viasana in Mill terecht gekomen. Hele aardige man en de enige die me echt heeft kunnen helpen.

http://www.fysiosupport.com/medewerkers/michel-scheenloop/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat iedereen doet bij afgescheurde spier, dat is het dragen van elastiek. Voor pols, knie en elleboog zijn er braces. Een knie brace dus. Koop deze niet via de hulpmiddelenwinkel want de prijzen lopen sterk uiteen. Op Internet heb je ze al wel voor Euro 20. Lees de beoordelingen want er zijn kennelijk exemplaren speciaal gemaakt voor mensen uit China. Sporters hebben braces die naast elastiek ook scharnieren hebben van wat stijver materiaal. Vaak hebben braces een opening voor de knieschijf. Ik behelp mij met gewoon elastisch band voor een elektronische buikspiertrainer, wat klittenband aan het uiteinde heeft. Een slag onder de knie langs en een slag boven de knie. Het blijft zo prima zitten. Heb je rekverband in huis, dan kan dat met veiligheidsspelden worden vastgemaakt.

Voor verkeerd te hebben gedraaid en dan pijn hebbende aan de knie staan er hier krukken. Ja, knie- pols- of enkel blessure komt wel eens weer terug en je zal dan ook wel merken dat je het been plotseling helemaal verkeerd neer kan zetten.

Je krijgt deze knieblessure vaak door eerst een verkeerde of verkrampte houding of misschien lang staan en dan een plotselinge beweging zoals iets wegschoppen. Is het zoiets, dan kan je daar behoorlijk mee zitten en wordt het zelfs na enkele weken almaar erger. Er is niet veel aan de hand maar je kan daar dan behoorlijk mee zitten.

Draag elastiek rond de knie of er boven en onder en de eerste paar dagen dag en nacht. Daarna merk je zelf wel dat dit heel vervelend wordt en doe het dan daarom alleen 's nachts. In bed liggend zal je inmiddels ook wel veel pijn hebben. Je zal dan zien dat eerst de pijn weer even terug komt want het is twee stappen vooruit en één stap weer achteruit. De genezing zal na een week of zelfs al eerder stevig gaan inzetten zodat je weer wat meer durft. Een stukje rennen of een avondje t.v. kijken. Succes.