Pijn in de zij tijdens het plassen?

Heb al een paar daagjes pijn in mn zij tijdens het plassen.
Het is een kloppende pijn. Eerst viel het niet zo op maar het lijkt wel erger te worden. Heeft iemand een idee wat het kan zijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (7)

Dat heeft met de nieren te maken.
Wacht niet langer en ga naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Je was acht seconden sneller dan ik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snelle sis +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Niet zo vaak de snelste hoor:))
Is de pijn ter hoogte van je heupbot of net iets daarboven, een beetje aan de achterkant (bij de rug)? Dan zouden het je nieren kunnen zijn.

Een niersteentje, een nierontsteking, nierbekkenontsteking, iets met je bijnieren - er zijn meerdere mogelijkheden.

Genoeg reden om even langs de huisarts te gaan.
Cryofiel
12 jaar geleden
Urineweginfectie, blaasontsteking, een niersteen..... Het kan van alles zijn, kortom: gevalletje huisarts! (of huisartsenpost / nightcare mocht je er zo'n last van hebben dat je niet tot maandag kunt wachten) Beterschap in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker als het erger wordt zou ik contact met de huisarts opnemen. Meet je lichaamstemperatuur en stuur erop aan dat je urine nagekeken wordt. Mogelijk heb je een urineweginfectie maar je kunt ook een ander probleem met bijvoorbeeld je nieren hebben en daar moet je voorzichtig mee zijn. Ben je niet heel veel afgevallen de laatste tijd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms denk ik aan wat minder voor de hand liggende dingen. Door flink afvallen kan het vet rond je organen verdwijnen waardoor je een zogenaamde wandelnier kunt krijgen. Daardoor ontstaat er een knik in de urineleider die tot pijnklachten kan leiden doordat de afvoer van urine geblokkeerd wordt. Het is misschien wat vergezocht maar uitsluiten moet je niets voordat je de oorzaak opgespoord hebt.
Dit heeft mijn vader ook gehad en dat waren niersteentjes. Je kunt ze ook uitplassen (dat kan zeer doen). Ik weet niet of u hetzelfde hebt maar ik denk het wel.

Mvg,
Danny
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pijn of een branderig gevoel bij het plassen komt meestal door een urineweginfectie, zoals een blaasontsteking. Maar het kan ook allerlei andere oorzaken hebben. Bijvoorbeeld nierbekkenontsteking, nierstenen, een seksueel overdraagbare aandoening of blaaskanker.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe dan ook, ik blijf bij mijn naar reacties verplaatste antwoord: Ga naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit had ik ook en bij mij was het een nierbekkenontsteking.
De pijn kroop op tijdens het plassen, vooral het laatste beetje uitplassen deed erg veel pijn.
Je krijgt dit door een verwaarloosde blaasontsteking.
Ik heb uit eindelijk 2 dagen ziekenhuis gehad, dus idd een gevalletje dokter.

Ps, probeer een in een helder glas te plassen en kijk eens of er bezinksel in zit. Mijn plasje toen was zo troebel als pure appelsap!!