Is flauwvallen ernstig voor je gezondheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloeddruk is soms aan de lage kant. Ik heb geen bloedarmoede of iets dergelijks. Had pillen gekregen tegen duizeligheid, maar die schijnen geen postieve effect te hebben.

Antwoorden (8)

Het is een teken dat er iets aan de hand is met je gezondheid. Dus ja!
En als je vaak flauwvalt is het raadzaam om naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg ik toch? Ik begrijp je reactie geloof ik niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord kriz +1
ik denk (ik weet het niet zeker;) ) dat t niet ernstig is als je een keertje flauwvalt maar als t vaker gebeurt zou ik contact opnemen met je huisarts!

en vaker bedoel ik mee al bij 1 keer per half jaar;)

succes(Y)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je denkt dat ja? Je weet het niet zeker? Wat een waardeloos antwoord. -1
Alleen als je iets raakt als je valt met je hoofd of iets, kan het schadelijk zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met je hoofd ergens op valt staat er toch, goed lezen..
http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/psyche/27218/de-oorzaken-van-flauwvallen

Hier staan de oorzaken van flauwvallen en of het schadelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Fijn iemand die wel met een bron komt.
Op zich, als dat eens een keer gebeurt, is dat niet ernstig. Het komt wel ergens door en het is goed om even na te gaan waar het door komt.
Als jij flauwvalt na een lange intensieve dag waarop je weinig gegeten hebt, weet je al direct waar het door komt. Het is dan ook niet nodig om meteen naar de huisarts te gaan. Wel verstandig om een volgende keer iets beter op te letten dat je genoeg binnenkrijgt. Hetzelfde geldt voor een extreem warme of juist koude dag. Dan kan het gewoon gebeuren, opletten wat je eet en hoe je je kleedt maakt dan al veel uit.
Meisjes en vrouwen kunnen meer last hebben van flauwvallen als ze ongesteld zijn. Is verder ook vooral lastig, niet echt ernstig, maar misschien is het wel handig om even met je huisarts te overleggen of je hier iets aan kunt doen, door in die periode bepaalde dingen te eten bijvoorbeeld.
Maar het kan ook zijn dat je zomaar ineens, zonder aanwijsbare reden flauwvalt. Dan is het misschien wel slim om even langs de huisarts te gaan, misschien even bloed laten prikken, zeker als het ineens vaker gebeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flauwvallen lijkt erg gevaarlijk en eng. Maar het kan gezien worden als een veiligheidsmechanisme van je lichaam. De zwaartekracht zorgt er voor dat je op de grond valt, zodat het hoofd en hart op dezelfde hoogte komen te liggen. Het hart hoeft dan minder hard te pompen om weer voldoende bloed bij de hersenen te krijgen. Zodra het zuurstofniveau in je hersenen weer voldoende is, kom je weer bij bewustzijn.

De oorzaak van flauwvallen is vaak onschuldig, te lang staan, een te benauwde ruimte, het zien van bloed of bij het krijgen van een injectie etc etc.
Er zijn echter ook oorzaken die wel ernstig zijn, bijv. problemen met het hart.

Zeker als je vaker flauwvalt moet je naar de dokter, er moet dan gekeken worden naar de oorzaak.

Als je flauwvalt heb je natuurlijk wel het risico op letsel, doordat je valt of als je bijv. tijdens het autorijden flauwvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron vergeten?? Als je een tekst kopieert is het wel zo netjes om de bron te vermelden.
http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/psyche/27218/de-oorzaken-van-flauwvallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had inderdaad een klein stukje tekst van die site gebruikt. Bedankt.
het flauwvallen op zich is niet ernstig, behalve als je natuurlijk ergens tegen aanvalt ! maar flauwvallen is een gevolg van iets anders. Het kan duiden op hypotensie (te lage bloeddruk) of je kan ook zout tekort hebben, bloedarmoede bijvoorbeeld. Als je dit regelmatig hebt, dat flauwvallen, raad ik je af om bijvoorbeeld te koken met hete spullen of auto te rijden omdat dit flinke verwondingen kan veroorzaken ! zeker even naar de dokter om bloed te laten prikken. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er vanaf waardoor je flauwvalt, of het ernstig is of niet.

Je kan dat best eens aan je huisarts vragen.
Door een bloedprik kan je misschien de oorzaak vinden.

Je kan ook flauwvallen door een te lage bloeddruk of omdat je misschien te weinig eet.