Het dichtzitten van je oren wordt veroorzaakt door het zelfde probleem als het dichtzitten van je neus.
Je kunt dan dus neusspray gebruiken (max 2 dagen), of stomen. Zodra je neus gaat lopen, zal de druk op je oren ook minder worden en gaan ze weer "open".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens naar iemand te gaan die een oorkaars kan branden Ook wel Detox kaars
Mijn zus heeft dat gedaan en werkt geweldig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neusspray, max 7 dagen, of via huisarts Fluimocil. Werkt gegarandeerd. Ook als je met het vliegtuig gaat en verkouden bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een neusdruppel of neusspray met een beetje toevoeging van een cortison helpt vaak goed, merknaam o.a. Nasacort. Wel eerst even naar de huisarts voor voorschrift.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuiven met zout water werkt prima om je neusverkoudheid op te heffen en vaak gaat dan ook het dichtzitten van je oren over.
Je moet plm. 1 theelepeltje zout in een kopje lauw water doen en dit een paar keer per dag een paar maal opsnuiven. Kan vies smaken omdat het zoute water in je mond terecht kan komen maar dat kun je gewoon uitspuwen.
Is beter dan een neusspray want die kan verslavend werken en die mag je maar een paar dagen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het water ook opsnuiven?
Het dichtzitten van je oren wordt veroorzaakt door het zelfde probleem als het dichtzitten van je neus.
Je kunt dan dus neusspray gebruiken (max 2 dagen), of stomen. Zodra je neus gaat lopen, zal de druk op je oren ook minder worden en gaan ze weer "open".