Gek gevoel in m'n wijsvinger (zie uitleg)

Ik heb constant het gevoel alsof er een ring rond mijn rechterwijsvinger zit, op de normale plaats voor een ring. Onderin dus. Als ik de vinger beweegt voelt het ook net alsof ik een ring draag; als ik mijn ogen dicht zou doen zou ik niet beter weten dan dat er een ring zit. In mijn rechter wijsvinger zit ook wat minder gevoel dan in de linker, dat merk ik vooral als ik mijn vinger met 2 vingers vastpak en erlang wrijf. Wat kan dit nou zijn? Ik draag weleens een ring om die vinger, maar die zit niet extreem strak.
Ik draag altijd een ring rond mijn linker ringvinger en daar heb ik geen enkele klachten van.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik kan mijn vinger ook gewoon strekken en buigen zonder pijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (4)

Het lijkt mij dat je die vinger gekneusd hebt. Misschien ben je je daar niet van bewust, maar als je even terugdenkt schiet het wellicht te binnen dat je ergens tegenaan hebt geslagen. Intern in de vinger is het dan wat opgezet. Maar dat trekt vanzelf weg, de klachten zullen steeds minder worden. Mocht dat niet het geval zijn, laat het dan maar even aan de huisarts zien.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, ik kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren wanneer ik 'm voor het laatst gestoten heb.. Het doet ook geen pijn, gelukkig.
Bedankt voor je antwoord, ik zal zeker even langs de huisarts gaan als het blijft aanhouden.
Dat klinkt als een soort RSI of een beginnende peesschedeontsteking. Is het verminderde gevoel ook een wat doof gevoel in de vinger wellicht ?
Tintelt of slaapt hij wel eens, vooral als je net wakker wordt ? Dat zijn wel signalen waar je alert op moet zijn.

Het veel gebruiken van handen , polsen en/of schouders kan dat soort klachten namelijk aan de vingers geven, en zonder rust en/of oefeningen wordt het van kwaad tot erger. En je bent nog zo ontzettend jong, dat ik denk dat het geen kwaad kan de huisarts er een keer naar te laten kijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je recentelijk een ongelukje met die vinger hebt gehad (vallen, stoten, iemand op gaan staan, tussen de deur gekomen oid) kan het eventueel ook een soort kneuzing/verstuiking zijn, en dat kan ook behoorlijk lang duren maar is verder onschuldig. De huisarts zal je dat echter zeker kunnen vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vanmorgen gemerkt dat ik er last van had, en het tintelt niet. Het voelt inderdaad wat doof aan. Als het langer aanhoudt, zal ik zeker even langs de huisarts gaan. Bedankt!
Ik denk dat er minder bloed zit door knelling, misschien heb je die vinger in je broekzak gehouden en de rest eruit, of ergens tegen gesloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat je beschrijft, kan komen door een geknelde zenuw in je pols of elleboog.
Vlug naar de arts dus.