Mijn linker oor zit "dicht"

Niet afgelopen weekend maar vorig weekend "klapte" mijn oor dicht door de verkoudheid denk ik.. Ik wordt er een beetje moe van nu, aan 1 oor hoor ik dus alles heel dof lijkt het wel. Wat kan ik doen zodat ie weer open "klapt"? Neusspray in me neus heb ik al geprobeerd, daar wil het namelijk ook nog wel eens mee lukken heb ik gelezen.. Bij mij dus niet.. Iemand nog tips?? Wordt er namelijk gek van!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K
Kimath
13 jaar geleden
Ik ken het gevoel, super vervelend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts, wel heb ik sinds vandaag olie druppels in me oor gedaan om het oorsmeer soepeler te maken als het eventueel uitgespoten moet worden.. Bedankt voor alle tips!

Antwoorden (11)

Je moet gapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is uw oor wel verstopt, door een prop oorsmeer. Uit laten spuiten door de huisarts is dan de oplossing.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet uit laten spuiten! dat zeggen doktoren wel vaak maar de kno arts zegt dat uitzuigen veel beter is.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
de gemiddelde huisarts heeft wel een oorspuit, maar geen zuiger. Wordt een probleem dan. reken maar niet dat de huisarts je doorverwijst naar een kno -arts, omdat je een verstopt oor hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Nickeltjuh: Bij een geperforeerd trommelvlies is uitzuigen inderdaad de aangewezen manier. Dan mág er zelfs nooit of te nimmer worden uit gespoten.
Verkoudheid kan zeker een oorzaak zijn maar ook een allergie kun je niet uitsluiten. Het is waarschijnlijk een verstopte buis van Eustachius. Als het de komende paar dagen niet beter wordt zou je de huisarts eens kunnen laten kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een druppeltje slaolie erin laten lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Dat helpt in dit geval niet, want de verstopping zit langs de andere kant van het trommelvlies.
sowieso wat zoete olie (slaolie) er in laten lopen
als je toch naar de huisarts moet is dit een voordeel bij het uitspuiten van eventueel oorsmeer (verzacht het smeer)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten uitspuiten door de huisarts en als je het zelf wilt doen, met olijfolie!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gapen en slikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks ingooien!!!! Ik snap niet dat mensen gezondheidsvragen hier gaan stellen. Daar heb je een huisarts voor! Bel daar eerst mee voordat je iets doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip; alle goede bedoelingen ten spijt wordt er vaak flink wat aangeklungeld
Bij de drogist verkopen ze oliedruppels, die kunnen helpen als je oor verstopt is met oorsmeer wat er niet uit wil. Dit is wat dunner dan slaolie en volgens mij help 't ook wat beter, maar dat kan mijn verbeelding zijn. Het is wel duur(der)
Ze hebben dit van verschillende merken; ikzelf heb alleen "Earex" gebruikt en dat hielp wel.

Als olie niet helpt, kun je het beste even naar de huisarts gaan; daar kunnen ze je oor uitspuiten. Dit is klinkt misschien eng; maar het valt wel mee.
Er wordt dan onder druk steeds een beetje warm water in je oor gespoten met een apparaatje, waardoor je vastzittende oorsmeer losgespoten wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je alleen maar doffe geluiden hoort, staat je trommelvlies bol. De meesten zeggen wel ga gapen of slikken, zodat de buis van eustagius open gaat, maar volgens mij helpt dit niet meer bij jou(normaal wel hoor, maar omdat je er al een meer dan een week last er van hebt.), dus zal ik toch eens contact opnemen met je huisarts.

Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neus dichtknijpen, mond dicht en heel hard door je neus uitblazen (terwijl je de neus nog steeds dichthoud). Dan gaan je oren meestal weer open.