Hoe breng ik het best haar styling wax aan?

Bij de kapper doen ze wax in mijn haar en word het perfect. Het blijft vooral ook stevig zitten. Als ik thuis echter dezelfde wax in mijn haar doet word het een soort slappe vette boel. Wat doe ik fout?
Ik heb dik haar een beetje zoals dit:

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Pak een klein likje wax uit de pot en wrijf dat warm door je handen, hiermee breng je je haar in model. De grootste fout die gemaakt wordt met wax is dat er teveel wordt gebruikt.
Dus ook daarom, begin met een beetje, er meer in doen kan altijd, eruit halen is lastiger. Breng de wax ook niet te dicht bij de hoofdhuid aan, daardoor wordt het haar te zwaar en zakt het naar beneden.

Toegevoegd na 22 minuten:
Gebruik de wax na het kammen/borstelen en breng. maar waar volume nodig is, kneedt je het in model met je vingers.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelf maak ik mijn haar eerst nat en maak het dan weer handdoek droog. Dan werkt het perfect.