Weet iemand wat voor vlekken dit zijn?

Ik heb al een tijdje deze vlekken in mn nek en er zijn ook een paar bultjes bij. Ik heb ze nooit gehad en opeens stond mijn nek er vol mee. Dit is niet gekomen nadat ik een product of iets anders in mijn nek heb gesmeert. Ik zou ook echt niet weten hoe dit er opeens is gekomen. Weet iemand wat voor vlekken dit zijn en of je er iets aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat het exact is, weet ik niet. Maar huidschimmel of iets dergelijks kan zomaar verschijnen; zonder duidelijke aanleiding. Ik zou ermee naar de huisarts gaan; die weet er vast wel een zalfje voor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vrijwel zeker warmte-uitslag, maar het KAN ook hoofdluis zijn, dat geeft een vergelijkbaar beeld. Kijk dat voor de zekerheid eerst even na.

Antwoorden (1)

Door het warme weer kunnen dit zweetpuistjes zijn:
De medische benaming van zweetpuistjes is ‘miliaria’. Het staat ook wel bekend als warmte-uitslag. In de volksmond wordt het naast 'zweetpuistjes' ook wel 'warmtebultjes, 'zweetbultjes' of 'hittebultjes' genoemd. Warmte-uitslag of zweetpuistjes, is een vervelende huiduitslag die je niet alleen bij baby's ziet. Volwassenen kunnen ook getroffen worden door zweetpuistjes, vooral tijdens warm en vochtig weer. Zweetpuistjes ontstaan doordat de afvoergangen van de zweetkliertjes verstopt raken en kunnen scheuren. De symptomen bestaan uit blaasjes of bultjes die intens kunnen jeuken. Zweetpuistjes verdwijnen normaliter vanzelf, vooral als je de uitlokkende factoren vermijdt. Ernstige vormen van warmte-uitslag kunnen medische zorg nodig hebben, maar de beste manier om de symptomen te verlichten is om je huid te koelen en zweten tegen te gaan. Een verkoelende lotion of gel kan daarbij helpen.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plus!