Kan ik mijn haar verven en dan met andere verf highlights maken?

Ik wil graag een lichtere kleur haar en daarbij highlights. Maar ik heb een pak l'oreal highlights gekocht en dacht dat daarbij ook een andere haarkleur zat (paar jaar geleden had je beide in 1 verpakking). Helaas is dat niet het geval en heb ik nu alleen de verf voor highlights.

Mijn vraag is nu: kan ik mijn haar verven met een bepaalde kleur en dan bijvoorbeeld een dag later die verf oor highlights gebruikten? Of heb ik dan kans dat het verkeerd gaat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Gekeurd haar kan je NIET lichter kleuren . Je kan wel na het kleuren wat blondeerden hetzij wat op op een handschoen wat doen en dan op lengte en punten wat doorhalen( het zgn Ibiza effect ) of met folie's wat plukjes oplichten . Maar pas op straks komt boontje om z'n loontje het kan totaal verkeerd gaan met blondeer als je daar geen relevante ervaring mee hebt . Ga dan naar een goede kapper . Straks kom je daar anders toch huilend met mislukt haar
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Normaal heb je dus bruine haarverf en dan lichtere highlights in 1 verpakking. Nu heb ik perongeluk alleen de highlights gekocht. Kan ik dan zelf een andere kleur kopen en dan die highlights gebruiken? Dat bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat kan . Als dat blondeer is prima .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kapperskort, bij thuiskleuringen worden over het algemeen geen folies gebruikt, tenzij dit vermeld is in de gebruiksaanwijzing. En er kan ook wel iets fout gaan, ze kan te ver door blonderen, waardoor de kleur niet wordt zoals verwacht, dat is dan moeilijk te herstellen. Om dit te voorkomen zal je tijdens het inwerken van de blondering tussendoor moeten controleren of de kleur al naar je zin is, dat doe je door 1 plukje uit te spoelen en de kleur te bekijken, is het nog niet naar je zin, smeer er dan weer blondeer op en laat nog even inwerken.
Als je het borsteltje niet meer hebt (uit de duo-verpakking) kun je een oude mascararollerborstel schoonmaken en deze voor het aanbrengen gebruiken, of een schone oude tandenborstel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dit is geen antwoord op mijn vraag. Kun je 2 verven combineren????