Puistje onder ooglid?!

Net bij het uitdoen van mijn contactlenzen zag ik opeens een (jeugd)puistje onder mijn ooglid, bijna tegen mijn oog aan. Ik heb er geen last van en mijn contactlens ook niet, maar ik vroeg me toch af of ik hem nu gewoon moet laten zitten, ofdat ik er toch maar iets aan moet doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Hoogstwaarschijnlijk is een talgkliertje of een zweetkliertje op je ooglid ontstoken geraakt.

Ik denk dat je er niet aan moet zitten, want dit kan het erger maken. Het oog is namelijk een kwetsbaar gebied.

Een strontje op het oog is een puist en die moet je in dit geval niet proberen te verwijderen. Het oog is een kwetsbaar gebied.

Als het puistje aan de bovenkant van het ooglid zit (dus niet aan de binnenkant) op een plaats waar je crème kunt smeren, kun je met schone vingers een dun laagje nestosylzalf aanbrengen. Nestrozalf heeft een ontsmettende werking op de huid. Het kan ook bij gewone puistjes gebruikt worden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarom zou je hem weghalen als je er geen last van hebt?
Zo te horen valt ie ook niet heel erg op anders was je er wel sneller achter gekomen lijkt me.
Gewoon lekker laten zitten.
Aan je huid zitten is zelden goed en als je wil dat het snel weg gaat gaat dat sneller als je er niet aan zit