Knoflook, Asperges, Bieten, Spruiten, Kool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/best-natuurlijke-vochtafdrijvende-middelen.35725

Hier staan goede antwoorden.

Maar verwacht er niet te veel van.
Als je echt last hebt van te veel vocht vasthouden: hup naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Selderei niet te vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Asperges, komkommer, knoflook, uien, kool en spruiten, selderij, sla, radijsjes ; eigenlijk bijna alles dat voor het overgrote deel zelf uit water bestaat, eigenaardig genoeg.
Selderij en asperges zijn denk ik de bekendste, maar zels tomaten en rode bieten schijnen vochtafdrijvende eigenschappen te hebben.

Dat betekent niet dat je ze niet ongelimiteerd kunt eten, want je droogt er niet van uit ofzo. Er zitten stoffen in die voorkomen dat vocht in je weefsels gaat zitten, waardoor je bijvoorbeeld met warm weer van die dikke enkels kunt krijgen. Alleen maar vochtafdrijvers eten echter is geen volwaardig dieet ; je gaat ook ernstig tekort komen aan voedingsstoffen.

Fruit is eigenlijk niet zo sterk vochtafdrijvend als deze groenten (maar alle soorten toch wel iets) en bevat veel suikers, waardoor je er niet al te overdadig mee om moet springen. Maar kwaad kan het zeker niet , vooral niet als je het eet in plaats van voedingsmiddelen die juist sterk vochtbehoudend zijn (zoals zout en verzadigde vetten).

Toegevoegd na 59 seconden:
Met hele dikke enkels of zere vingers van het vocht is het echter wel verstandig niet helemaal op eigen houtje te gan aanklooien, maar contact op te nemen met de huistarts. Vocht vasthouden KAN namelijk andere oorzaken hebben dan de warmte alleen, en vaak zijn daarvoor wel degelijk medicijnen nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bleekselderij is een negatieve calorie groente het kost meer calorieen om het op te eten dan dat het oplevert en het is een hele goede vochtafdrijver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken alleen bleekselder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik stelde enkele dagen geleden een soortgelijk vraag... neem hier maar een kijkje... denk dat je er dan wel uit bent :) http://www.goeievraag.nl/vraag/buiten-plaspillen-beweging-bleekselderij-natuurlijke.75741
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KNOFLOOK

ASPERGES

BIETEN

SPRUITEN

KOOL

WORTELS

SELDERIJ

KOMKOMMER

MIERIKSWORTEL

SLA

UIEN

RADIJS

TOMATEN

APPELAZIJN