Vierdaagse? ;)

Het kan helpen om een tijd met je voeten omhoog (liefst hoger dan je hart) te liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoenen en sokken uit doen! Eventueel een tijdje in bak (lauw) water met soda. Als je er vaak last van hebt (niet alleen als je vierdaagse hebt gelopen) zo vaak mogelijk je voeten onbedekt houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aandoening kan van tijdelijke aard zijn. Draag niet-irriterende sokken van synthetisch materiaal. Kies goed passende schoenen, gemaakt van natuurlijke, ademende materialen. Sommige mensen hebben baat bij een goed passend inlegzooltje .

Beperk of stop met activiteiten die de klachten doen toenemen (bijvoorbeeld langdurig op dezelfde plaats staan). Laat de voeten twee keer per dag afkoelen in koud, maar niet ijskoud, water. Zorg dat u voldoende slaapt. Probeer stress te vermijden. Eenvoudige pijnstillers, bijvoorbeeld aspirine of paracetamol, kunnen verlichting bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wisselbaden nemen
's Avonds met de voeten omhoog zitten
Vaak op blote voeten lopen
Voetmassage
Kamillebad nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brandende voeten is een veel gehoorde klacht bij wandelaars.Hoe sneller er gelopen wordt, hoe krachtiger de afzet.Hierdoor is er meer druk en wrijving op met neme de bal v.d. voet en dit veroorzaakt klachten zoals een brandend gevoel. Waarschijnlijk heb je een slecht passende wandelschoen, zelfs correctieinlegzooltjes van leer zorgen ervoor dat de voet meer schuift en je hierdoor meer wrijving krijgt. Gel zooltjes zijn al beter. Maar het beste is om je schoen aaan te laten passen aan jouw voet. Misschien is hij wel wat doorgezakt? Sokken kunnen ook al een groot deel v.d. wrijving wegnemen. Het beste is 100% wol of katoen omdat deze ook veel vocht opnenemn. Hierdoor voorkom je in het vervolg branderige voeten door het lopen.
Wat doe je er nu tegen? Geef je voeten verkoeling, ontspanning en verzorging. Maak een voetbadje met lavendelolie of met een voetenverzorgend product, om echt te koelen is een badje met koud water ook lekker hoor. Wat ook lekker is in bed als je er `s nachts last van hebt is zo`n gelzak (compres) uit de vriezer onder je voetzolen leggen en onder je matras aan het voeteneind een opgerolde deken ofzo leggen zodat je voeten wat hoger liggen. Er is ook bij de apotheek/drogist een heerlijk verkoelende gel te koop, speciaal voor warme voeten/handen.
Als je geen loopster bent kan het ook zijn dat je schildklier minder goed werkt en dat het hormonaal is, ook diabetische aanleg kan hete voeten veroorzaken. Als het zo blijft zonder dat je gelopen hebt zou ik toch eens hierop laten onderzoeken, of op een andere oorzaak want die moet er wel zijn.
amc