Welke plant is het beste voor het verbeteren van luchtkwaliteit?

Voor op een slaapkamer of kleine kantoorruimte waar dagelijks veel tijd wordt doorgebracht.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
7 jaar geleden
Op de slaapkamer kun je, als je daar slaapt, het beste een raam openzetten. Een plant verbruikt (!) 's nachts namelijk zuurstof. Laat je ramen en deuren gesloten, dan zorgt de plant dus 's nachts voor een extra daling van het zuurstofgehalte.

Het beste antwoord

Lepelplant (Spathiphyllum)
Chamaedorea palm (Chamaedorea)
Areca palm
Drakenbloedboom (Dracaena ‘Janet Craig’)
Drakenbloedboom (Dracaena Massangeana)
Ficus alii (voorheen: Ficus longifolia)
Rubberplant (Ficus elastica)
Klimop (Hedera)
Krulvaren (Nephrolepis)
Canarische dadelpalm (Phoenix canariensis

Dit is zeg maar de top 10 van planten die luchtzuiverend werken en die je goed in de woon-of slaapkamer kunt neerzetten, maar die je ook op een kantoor/werkplek kunt hebben. Van deze planten is wetenschappelijk bewezen dat ze daadwerkelijk luchtzuiverend werken door CO2 in zuurstof om te zetten en zo waterdamp in de lucht te brengen en zo de luchtvochtigeheid verbeteren. Ook neemt hun blad schadelijke stoffen uit de lucht op en slaat deze op in de wortels of de plant zelf en zorg zelf voor de afbreking van deze stoffen.
amc
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De lepelplant is bijvoorbeeld een sterk luchtzuiverende plant die rijk bloeit en makkelijk te verzorgen is.
fremar
7 jaar geleden
De Kentia palm ! Ik heb hem zelf ook in de woonkamer staan