Bloeddruk

Een goede lichamelijke conditie is van groot belang voor een gezonde bloeddruk.

Een actieve levensstijl voorkomt het risico op hypertensie (te hoge bloeddruk) en helpt om een te hoge bloeddruk te verminderen.

Hoe sta jij er voor?

Slechte lichamelijke conditie? → bloeddruk stijgt al bij geringe inspanning.
Goede lichamelijke conditie ? → bloeddruk stijgt pas bij forse lichamelijke prestatie.
Onderzoek wees uit dat dagelijks 30 minuten extra matig intensief bewegen op een dag, al aanzienlijk je gezondheid verbetert en gepaard gaat met een mindere stijging van de bloeddruk.
fremar
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Stress is een aanzienlijke risico-factor voor het verkrijgen van hoge bloeddruk. Je kunt ook genetisch bepaald zijn voor het hebben van hoge bloeddruk. (dit alles ervaring en bevestigd door de arts).
@fremar:Plus