is deo noodzakelijk om te gebruiken?

vroeger hadden de mensen toch ook geen deodorant. Ik vraag me af of het wel noodzakelijk voor ons is als je elke dag de vieze bacteriën van je af wast.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vroeger, als in de prehistorie, hadden ze geen deo maar ook geen moderne zeep. Wel was de huid in evenwicht en stonken ze niet.
Kijk maar naar gezonde dieren, die ruik je wel maar ze stinken niet. Aks je zonder deo wilt gaan zou ik dat in een vakantie doen.
Goeie kans dat je het tijdelijk gaat ruiken, maar na een tijdje ruik je nauwelijks nog wat. Ik gebruik al jaren geen deo meer, familie weet dat en ze weten dat ze het mogen/moeten zeggen als je me ruiken. Dat gebeurt alleen als we zomers hard in de tuin aan het werk zijn, maar dan ruik ik hun (met deo) ook.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb nog nooit deodorant gebruikt. Ik doe niet meer aan die commerciéle onzin. Sponsje en warm water doet wonderen.
Utrecht
7 jaar geleden
Vroeger stonken mensen veel erger...

Antwoorden (3)

Ik zal je een tip geven.
Ik heb zelf een allergie, ik moe(s)t dus altijd hetzelfde merk deo gebruiken, maar ondanks dat had ik toch ieder jaar wel een keer problemen. Zo ook december vorig jaar. Normaliter gebruikte ik dan een paar dagen talkpoeder i.p.v. deodorant. Maar helaas ging het deze keer niet over. Heb toen een middeltje van de huisarts gehad.
Maar 2,5 maand verder gebruik ik nog steeds geen deodorant.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, er ging iets mis.
Nu na 2,5 maand heb ik geen deodorant meer nodig en ruik ook geen zweetlucht. Volgens mijn huisarts hebben de goede bacteriën het overgenomen.
Als je het gaat uitproberen, gebruik dan ieder morgen uitsluitend talkpoeder, ook als je een keer tussendoor zweet. Neem de babytalkpoeder. Bevalt het niet kun je altijd weer overstappen op deo. Reken op ongeveer 1 maand dat je het al merkt, afhankelijk van hoe erg je zweet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gebruik je normale zeep, of speciale (meer natuurlijke?)
Ik heb het vermoeden dat dat invloed heeft op de (goede) bacteriën
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik was mij met gewone zeep, maar dat spoel je er uiteraard weer af en je droogt je af, daarna doe ik er baby-talkpoeder op, het merk maakt niet uit. De lucht van zweet is afkomstig van de foute bacteriën, bij geen deo gebruiken nemen de goede bacteriën het na een verloop van tijd over van de foute. Talkpoeder voorkomt ook dat het nat wordt onder je oksels en je kunt het er eventueel meerdere keren per dag op doen.
Het is zeker niet noodzakelijk, mijn leerkracht zei zelf eens dat je er mogelijk meer van stinkt omdat je je natuurlijke huid/poriën kapot maakt of irriteert (ik weet het niet meer zeker). Maar het kan zeker geen kwaad om geen deo meer te gebruiken, dat weet ik wel nog.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor de ene zal het meer nodig zijn dan voor de ander. Vroeger stonken mensen meer. Als iedereen altijd stinkt merk je het vanzelf minder.