Bij zoveel meer kans op kanker, gaat het dan om de kwaadaardige vorm of beide?

Stel je hebt zoveel procent meer kans op longkanker... als je rookt. Gaat het dan alleen om de kwaadaardige vorm? Of ook goedaardig

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Er bestaat voor zover ik weet geen goedaardige vorm van longkanker.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.tegenkanker.nl/project/goed-of-kwaadaardig/ Hier staat sowieso in dat alleen een kwaadaardige vorm kanker is en niet een goedaardige. en @Amadea hierbij ook nog een link over longkanker http://www.spaarneziekenhuis.nl/nl/blog/Paginas/Is-een-tumor-in-de-long-altijd-kwaadaardig.aspx
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@evabrul Ben je in de war met een tumor? Die kan wel of niet kwaadaardig zijn.

Antwoorden (1)

Dan gaat het om kanker; dat is altijd kwaadaardig. Goedaardige kanker bestaat niet.

Van tumoren wordt wel gesproken over goed- of kwaadaardig. Een kwaadaardige tumor is hetzelfde als kanker, goedaardige tumoren bestaan dus wel maar die worden geen kanker genoemd.

Overigens kunnen goedaardige en kwaadaardige tumoren in elk orgaan van je lichaam voorkomen, dus ook in de longen.