Waarom noemen sommige mensen die bobbel op je ooglid als je wakker word een "scheet je op oog?"

Toegevoegd na 35 seconden:
een scheet op je oog bedoel ik gehehe

Toegevoegd na 15 minuten:
Soms worden mensen wel es wakker met een bobbel op hun ooglid dit komt niet erg vaak voor hoor maar heb je zeg maar een dik oog.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rond Breda noemen ze dit een patscheet.
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat verschijnsel ken ik niet.

Het beste antwoord

In het dialect noemen we een strontje een paddepisser.
Mijn vader had daar een goede remedie tegen, neem een blad van de plant huislook, breek het blad doormidden en doe het vocht wat er uitkomt op de bult en zie hij trekt snel weg.
Mijn zus had er veel last van.

Toegevoegd na 47 seconden:
Het dialect is Overijssels
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is geen scheet maar een strontje!