Kun je ook TE moe zijn om te slapen?

Ik ben wel eens zoooo moe en denk dan, ik val zo als een blok in slaap. Maar dan lukt het soms juist NIET!
Wie heeft daar nog meer last van en, hoe zou dit komen?

14 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Hangt ervan af waarvan je moe bent. Lichamelijke vermoeidheid brengt je meestal erg vlot in slaap.
Geestelijke vermoeidheid is wat anders. In dat geval houdt het lichaam geen gelijke tred met de geest. De geest wil nog doorgaan met het evalueren of bedenken van alternatieven en krijgt hiertoe de mogelijkheid omdat het lichaam nog niet moe is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ja zeker, dat heb ik weleens gehad, als ik te druk in mijn hoofd was. Teveel gedachten, teveel stress. Heel erg moe, maar niet kunnen slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Kan zijn dat in slaap vallen dat niet lukt - maar niet omdat je te moe bent.
Er moet dan een andere reden zijn - bijv. stress / gedachten aan iets wat je eigenlijk eerst nog wil doen, zoals Iris zegt. Of bijv. omdat 't bed niet goed aanvoelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden waardoor je moe bent geworden spelen je nog teveel door het hoofd en daarom kun je af en toe de slaap niet vatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan. Ik maakte eens een treinreis en kwam 10 uur te laat op mijn plaats van bestemming aan omdat er een moord was gepleegd in onze trein waar 1000 reizigers in zaten inplaats van de 600 waarvoor er eigenlijk plaats was. Eindelijk in bed was ik zooooooooooo moe........ dat ik NIET kon slapen.
14 jaar geleden
Het is heel paradoxaal.

Maar dikwijls is de oorzaak niet te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker je kunt gewoon je biologische klok in de war brengen. Dit kan gebeuren bij onverwachte gebeurtenissen (wat het lichaam betreft).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je al heel lang niet geslapen hebt dan kun je over je slaap heen zijn. Dan lig je eindelijk in bed en bent dood moe, maar je kunt niet slapen. Een wijntje kan dan wel eens heel goed helpen.....zzzzzzzz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan... Slapen heeft zo zijn instapmomenten... Mis je de boot, dan moet je tot de volgende bus wachten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zo moe dat je je gedachten niet stop kunt zetten. Niet tot ontspanning komt en de slaap op je nachtkastje blijft zitten. !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan, dan moet je eerst uitrusten voor je gaat slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat je hersenen het te druk hebben.
Geef je hoofd een cool down,
Warme douche, glas warme (anijs)melk, zacht muziekje.
Dan lekker liggen en laat de slaap maar komen.
Overigens, ik herken dit.