Kan mijn dochter van 6 al een likdoorn hebben?

Mijn dochter heeft iets wat lijkt op een likdoorn op haar voetzool. Ik dacht dat zulke kwaaltjes vooral bij oudere mensen voorkwamen. Tips om te behandelen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Likdoorns ontstaan doordat er op de voeten gedurende langere tijd iets knelt. Het is een eeltbobbel die heel hardnekkig kan zijn. Er bestaat spul tegen likdoorns en wratten dat je bij de drogist kunt kopen. Dit is agressief spul. Ik raad je aan om een afspraak met een pedicure te maken. Zij kan deze likdoorn op een vakkundige wijze verwijderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

2x per week een voetbad nemen met zeep. (maximaal 5 minuutje). Voor het slapengaan de voeten insmeren met een vettige crème.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heeft ze verder al veel eelt op haar voetzool? Dit lijkt me vrij ongewoon voor een zesjarige. Of zit de plek aan de rand van haar voet, dan is het mogelijk een likdoorn, mits ze te kleine schoenen draagt.

Als het echt een likdoorn is, dan moet deze verwijderd worden door bijvoorbeeld het gebruik van een gelpleister. Duurt een tijdje, maar doet geen pijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. De plek, een kleine, harde, ronde eeltbobbel, zit op de bal van haar voet en doet pijn als ze erop drukt en tijdens het lopen. Die pijnloze pleisters lijken me een goed idee. Ze is een beetje een watje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die pleisters zijn niet voor kinderen maar voor volwassenen. Ik ben zelf allergisch (bij mij brandt het!) voor dat spul en heb zeer veel eelt.
De pedicure haalt likdoorns ook weg zonder dat dit pijn doet.