Hoe komt het dat deze mensen flauwvallen?

http://www.youtube.com/watch?v=iwXma6uaQvA

Bekijk dit filmpje eens. Vaak bij ceremoniele gelegenheden lijken er mensen flauw te vallen? Hoe komt het dat dit daar zo vaak gebeurt? Of lijkt dit nou zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Stress, warmte en drank. Bij een ceremonie miet je je netjes gedragen dus zit een beetje stress er wel in. Daarnaast is het meestal vrij warm en in een maatpakis het nog warmer. Ook gaan de nodige wijntjes/biertjes er wel in en dat is ook niet bevorderlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mensen kunnen bij bepaalde gelegenheden zoals bruiloften of begrafenissen, of bij het horen van een rampzalige mededeling, zo door emoties overmand worden, dat ze flauwvallen. Dat komt dan omdat je hele lichaam in de war raakt.

Maar hier speelt iets heel anders. Overal vallen mensen flauw. Op straat, op hun werk, in de bus, of noem maar op. Maar niemand lacht om een filmpje waar iemand op straat zomaar flauw valt. Het is eerder schokkend.

Niet voor niets zijn dit allemaal trouwerijen, en hoe officiëler de gelegenheid is, hoe "grappiger" het is. Een stomdronken Boris Yeltsin, is helemaal niet grappig, maar als hij stomdronken is op een officiele gelegenheid is dat wel grappig. Dat komt door het contrast.

Bij al de trouwerijen is er m.i. geen sprake van emoties, maar simpelweg vermoeidheid. Iedereen kan zich daar wel een voorstelling bij maken. Laat geworden de vorige dag op het vrijgezellenfeest, gewoon al 3 dagen slecht geslapen van de zenuwen, of teveel moed ingedronken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan een combinatie van factoren als oorzaak hebben.
Een sterke emotionele ervaring en lang in een bepaalde houding moeten rechtstaan kan hier een oorzaak zijn. Maar ook slaapgebrek door de stress van de komende gebeurtenis, overmatig gebruik van nicotine of cafeïne. Tenslotte kan het ook nog komen door suikertekort omdat ze niet gegeten hebben, alweer door de stress.