De oorzaak zoeken.

Het verbaast me dat dit antwoord nog niet is gegeven.

Pas als je de oorzaak kent, kun je er iets aan doen. Is het slijtage van de wervels? Is het je (zit)houding? Span je je spieren teveel of verkeerd aan? Slaap je op een verkeerd matras of een verkeerd kussen? Zit er een zenuw bekneld?

Dus ga naar de arts, leg je probleem voor, en zoek uit wat de oorzaak is. Daarna zullen de reeds genoemde tips, en wellicht een goede massage, je helpen de nog aanwezige kramp snel weg te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Het verbaast me dat dit antwoord nog niet is gegeven."
Verbazing is voor de jong van dagen. 'Ouderen', zoals ik, verbaas me niet snel meer! Die hebben alles al een keertje gezien.
Mijn conclusie: ik ben jonger dan u. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoelde natuurlijk ouder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zag ik al aan je eerste conclusie.... ;-)

Andere antwoorden (9)

Warm houden met iets van een sjaal ofzo. Klinkt ghey, maar het werkt echt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo lang achter de laptop zitten.

Toegevoegd na 31 seconden:
Bij een laptop is de zithouding en kijkhouding niet goed. Je krijgt dan last van schouders en nek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker onder een hete douche gaan en daarna insmeren met Midalgan Warm. Helpt prima bij mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warm houden! Ook helpt het om je nek te blijven bewegen, rondjes draaien ect. Dit zorgt ervoor dat je nek niet nog stijver wordt. Ook helpt Spiroflor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n oma's kersenpittenzak in de magnetron opwarmen en daarna in je nek leggen. Het stinkt behoorlijk trouwens, maar het werkt wel ontzettend goed! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan er perskindol op spuiten. Dit werkt hetzelfde als midalgan of tijgerbalsem, alleen wordt dit niet zo heet zodat je je huid niet kan verbranden. Dit kan met die andere 2 namelijk wel als je er per ongeluk teveel om smeert.
Ook kan je een hittepitkussen nemen.
Als je er vaak last van hebt kun je beter regelmatig oefeningen voor je nek doen. Dan blijven je spieren soepel en voorkom je dat je een stijve nek krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriendin heeft er vaak last van en zij doet er vaak een "heatpack" op.

Zo'n zak met allemaal pitjes, zo in de magnetron en dan op je nek. Door de warmte ontspannen je spieren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het heb, ga ik eerst onder een warme douche. Draai ik met mijn hoofd langzaam kleine circels, zodat de spieren een beetje belast worden. Na het douchen doe ik een warme schaal om mijn nek. Probeer zoveel mogenlijk je voorzichtig te bewegen anders wordt hij alleen maar stijver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een beetje je nek maseren.
Een warme douche nemen.
en warm houden met een sjaal.
veel je nek bewegen.