hoeveel liter vocht kan er gemiddeld in de blaas van een volwassen mens??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.1K

Het beste antwoord

Ik werk in de zorg en ken iemand die zijn blaas leegt en dat de urinaal vol zit met 800cc. Door goede training kan je er meer in kwijt, vooral in de zorg waar je niet 1 2 3 bij iemand kan zijn:) Maar niet te lang wachten anders heb je een ander probleem.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw das veel !! Bedankt :)

Andere antwoorden (6)

Bij een volwassenen tussen de 350-500 ml!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kan meer in, maar gemiddeld moet je plassen als er 350-500 ml vocht in zit. Dan is er nog wel wat 'rekmogelijkheid'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou..... Na een paar biertjes blijft het behoorlijk lopen hoor. Past niet in halve liter fles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je s`nachts wakker wordt omdat je moet plassen dan kan het wel oplopen tot 700 ml bij een man dan .
En een vrouw heeft een kleinere blaas als die van een man .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
400 ml dan is ie vol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
normaal 600 ml heeft mij ooit een professor urologie gezegd