kiespijn wat moet ik doen?

geen paracetemol, geen tandarts.! Wie heeft er een tip buiten deze twee? Wordt echt gek. Bedankt voor jullie antwoorden.
Mvg

Toegevoegd na 3 minuten:
ook geen alcohol

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Gebit
17.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankuwel. Heb je geen andere tips. Zoals spoelen met zoetwater. Kruidnagel heb ik ook niet.

Het beste antwoord

heb je kruidnagels in huis?
een kruidnagel in de zere kies steken geeft verlichting.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe lang moet die kruidnagel erin blijven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot de kies vlucht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook eens geprobeert,maar het hielp helemaal niks.
maar schaden doet het ook niet,misschien had ik een andere soort kiespijn dan jij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je gebruikye de verkeerde alcolol!

Andere antwoorden (15)

Geen paracetemol en geen tandarts? Dan zit er volgens mij niets anders op dan pijn lijden. Waarom eigenlijk geen tandarts?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kruidnagel op de pijnlijke plek proberen te leggen of een flinke borrel nemen, liefst sterke drank, maar het allerbest is toch proberen een tandarts te vinden, die is de enige die je werkelijk effectief en afdoende kan helpen.
Want de andere oplossingen zijn niet de beste.
Succes en beterschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Succes met je tandpijn, gek kun je er van worden,ik weet er alles van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, alleen spoelen en uitspuwen!
Op deze site kan je een tandarts zoeken:
http://www.tandarts.nl/
Zit niets anders op denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een touwtje aan de kies, aan de deurkruk vastknopen en gaat zitten wachten tot iemand de deur opendoet.
Let er wel op dat de deur naar buiten opent, anders heb je er ook nog hoofdpijn bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien heb je hier wat aan. Sterkte !!
http://www.cdckliniek.nl/oplossingen/angsttandarts.php?gclid=CLiarLXjmJ0CFVWF3god5iBZ3A
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat huismiddeltjes uit de categorie "oma weet raad":
-Ga met blote voeten op een koude natte dweil
of een koude stenen vloer staan.
Na een paar tellen trekt de pijn weg.
(Helaas helpt dit slechts tijdelijk)
-Heb je tand- of kiespijn doe er dan wat kruidnagelolie op. Dit verzacht en verdooft de pijn.
-Thee van lindebloesem helpt tegen kiespijn.
-tegen kiespijn zocht men wel eens zijn toevlucht tot verse gemberwortel, waarop men dan moest kauwen.
-Men doet 1 a 2 druppeltjes nagelolie op 2 watjes. Leg een in de holle kies, het andere in het oor aan dezelfde kant.

Ook bestaat er een homeopathisch middel van dr. Vogel
De indiaanse volkeren gebruikten vroeger de dikke penwortel van de Echinacea tegen diverse kwalen, waaronder insecten- en slangenbeten, ontstoken wonden, keelpijn, kiespijn en geslachtsziekten.

De Firma A.Vogel biedt dit ook als een homeopatisch middel aan.

Probeer maar uit wat bij jou werkt.
In ieder geval beterschap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grote fles drank pakken, leegdrinken, geheid dat je geen kiespijn meer voelt (let op: deze remedie kan vervelende bijwerkingen hebben )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga nou maar gewoon naar de tandarts uiteindelijk kom je er toch terecht en liever een moment meer pijn dan nog dagen weken door lopen
14 jaar geleden
Alle huismiddeltjes zijn maar tijdelijke oplossingen! In jouw geval valt ook de alcohol af,misschien te veel zoetigheid gegeten tijdens het suikerfeest?
Helaas Babyfaced er is maar 1 oplossing ,naar de tandarts,ruzie of niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt gek, maar kniebuigingen wil ook helpen de pijn te verzachten. Waarschijnlijk omdat je ergens intensief mee bezig bent. als je ergens gaat zitten k(n)iezen dan wordt je gek van de pijn. Probeer dus afleiding te zoeken.
Ik als angsthaas heb de gekste dingen gedaan en geprobeert om van kiespijn af te komen. Ibruprofin 600 zakjes (poeders) is wat je echt van de pijn verlost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spoelen met een beetje pure odol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik daccht altijd dat Odol voor iets heel anders stond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL @ stond
Die afkorting heeft zijn bestaan ook te danken aan dit gorgel middel.
Je zou natuurlijk ook nog wat sterkere pijnstillers kunnen gebruiken, zoals b.v. de ontstekingremmers brufen, diclofenac, naprosyne, aleve etc. Deze zijn zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek of drogist. Allemaal middelen met ongeveer dezelfde werking. Maar ook allemaal middelen die de nodige bijwerkingen kunnen hebben.
Dus niet echt een aanrader. Bovendien heeft pijn natuurlijk altijd een functie en kun je beter wat aan de oorzaak doen dan aan de gevolgen. Waarom wil je niet naar de tandarts? Je kunt de pijn wel onderdrukken, maar de klachten zullen uiteindelijk toenemen als je niets aan de oorzaak doet.
Het enige vervelende bij de tandarts is evt. het spuitje van de verdoving, daarna voel je niets meer en je zult opgelucht zijn als je geholpen bent.
Volgens mij bestaan er ook speciale tandartsen voor extreem angstige mensen, misschien is dat wat voor je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je gebruikt gewoon iets wat in elk keukenkastje staat zodat je niet de deur uit hoeft.

Doe een beetje azijn erop met een watje of tissue. Smaakt niet lekker, werkt uitstekend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houd vol tot zaterdag!
Doe dit met kruidnagels (bij de kies proppen) en drank (veel drank!).

Zaterdag ga je naar de weekendtandarts! Bel vanaf smorgens vroeg en stel je flinke aan, anders laten ze je niet komen!
Dan hoef je niet naar je eigen tandarts, en ben je toch redelijk snel van je kiespijn af.

Hopelijk voor jou is het OF een kies die getrokken moet worden (dat doet de weekendtandarts dan gelijk), OF een eenvoudig vulwerkje.
Is er toch meer aan de hand, dan zal de weekendtandarts je een noodvulling geven, en moet je alsnog maandag naar die klootzak toe...

Anyhow: Sterkte ermee en zet 'm op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks
ik zie je toevoeging wel maar ik plaats het antwoord toch, je kan alcohol namelijk gewoon uitspugen na het spoelen!

heb je drank in huis? jenever? rum? whiskey? vieux? schenk een flink glas in. neem een slok in je mond, maar slik niet door!, laat de slok door je mond gaan..(spoelen) eerst is het vreselijk maar na een paar seconden voel je de verdoving. owww dat voelt heerlijk. spuug het na een paar minuten uit (of slik gewoon maar door dan slaap je goed haha.) zodra de pijn weer oplaait, zelfde ritueel! ik deed het regelmatig, toen ik de ene na de andere ontsteking had en op mn kop stond van de kiespijn. laat het niet te lang duren, want kiespijn is slopend, en voor je het weet ben je met mijn methode alcoholist ;)

toch maar doorzetten en naar de tandarts gaan. de opluchting is enorm als je van de pijn af bent.